OKT

Pilis

Rozália téglagyár - Dobogókő

GPX-NYOMVONAL LETÖLTÉSE (2019. november 21.)

22,9 km

1065 m

-495 m

OKT-14

OKT-16

Rozália téglagyártól a Budapest – Esztergom vasútvonallal párhuzamosan haladunk, majd egy kilométer után a vasutat keresztező aszfaltútra jutunk. A fénysorompóval védett átjárón átkelve jutunk ki a Bécsi útra, ill. a 10-es számú főútra. Felmegyünk a Kövesbérci utca

végéig, ahonnan gyalogösvényen indulunk tovább. Az emelkedés hirtelen szűnik meg egy balkanyar után. Az ösvény alacsony, mediterrán hangulatot idéző fákkal tarkított sziklás terepen kanyarog; nyáron ezt kabócák zaja is tetőzi. Pilisborosjenőn az Erdő utcába érünk, majd balra a Kőfaragó utcán át a Határ úton hagyjuk magunk mögött a települést. A Vendel-hegyi Kálvária után a Teve-sziklát láthatjuk az út alatt balra, majd az „Egri vár” filmtörténeti romjaihoz tehetünk kitérőt.

A Rédlinger Adolf ösvényen a Nagy-Kevély oldalában emelkedünk. Elhaladunk a Nagy-kevélyi-kőfülke alatt, majd a Kevély-nyeregbe érkezünk. Az 1992-ben felgyújtott és 2000-ben elbontott turistaház emlékhelyéhez közel, a pihenőhelynél találjuk a bélyegzőt. Az ereszkedést az északi oldalon, erdei úton kezdjük meg, amely a hegy lábánál egy szélesebb földútba torkollik. Ezen balra indulva, a sárga jelzésnél megtekinthetjük a Mackó-barlangot. Egy hatalmas hársfát megkerülve megyünk tovább, most már a széles gerincen vezető földúton. Később keresztezzük az országutat a Csobánkai-nyeregnél. Innen egyenesen haladunk tovább az erdőhatárig. A fák közt elágazáshoz jutunk, ahol jobbra fordulunk, és az erdészeti sorompó után kaptatni kezdünk a makadámúton.

A kis tetőn a kereszteződésben, majd néhány lépéssel később is jobbra fordulunk, és az ösvényen a Szent-kút kápolnájának tisztásáig ereszkedünk, ahol friss forrásvízből ihatunk. Innen földúton baktatunk, amely a domb tövében, a tisztás után jobbra fordul - mi azonban a balra induló ösvényen folytatjuk utunkat. Nagyjából egyórás gyaloglás végén a földút keresztezi a Kovács (Dera)-patakot, aztán ligetes rétre érkezünk. Hamarosan beérünk a szurdokba. Felfelé haladva a kis hidakon többször is átkelünk a patakon, aztán a völgy felső végében egy gázlót is igénybe veszünk. A pihenőhelynél több víznyelőbarlangot láthatunk. A jól kiépített ösvényről egy szélesebb földútra térünk, amelyen rövidesen elérjük Pilisszentkereszt alsó házait.

Itt egy kis hídon átkelve balra fordulunk, majd kisebb utcácskákon a település központjába jutunk. Bélyegzőhelyet a “központban” két helyen is találunk: a vegyesbolt ablakrácsán, valamint a Felső kocsmában, amely a kirándulók jól ismert intézménye. A települést elhagyva földúton indulunk tovább. Átvágunk az aszfalton, majd egy vízmosáson, és felkapaszkodunk a Zsivány-sziklák felső végéig, ahol az elágazásban jobbra térünk. Köves ösvényen folytatódik a túra, majd a Kanyargós-patak völgyében jobbra fordulva kis fahídon kelünk át, és a szurdokból kikapaszkodva elérjük Dobogókőt. Itt az Eötvös Loránd Menedékház bejáratnál a falon kihelyezett bélyegzővel igazolunk.

Sor-
szám
Kezdőpont Végpont Hossz
(km)
Szintemelkedés (m) Menetidő (óra:perc)
(bélyegzőhely) > < > <

Teljesítők száma

(2020. 08. 28-ig): 6739 fő

SZÍNES SZÁLLÁSPALETTA - MINŐSÉGI ELLÁTÁS

A Galyatető Turistacentrum a Magas-Mátra szívében, kortárs épületekben, környezettudatos létesítményben, teljes körű minőségi ellátással és különleges szálláspalettával várja a túrázókat, sportolókat, családokat
Töltse le prospektusunkat!

KÖZÖSSÉGI ESEMÉNYEK, RENDEZVÉNYEK

Öt év tapasztalatával, teljes körű ellátással várjuk a táborozó diákokat, családi jubileumok, esküvők szervezőit, közösségépítő alkalmak, vállalati tréningek, konferenciák ötletgazdáit!