OKT

Keleti-Bakony

Zirc - Bodajk, Csókakő vmh.

GPX-NYOMVONAL LETÖLTÉSE (2019. november 21.)

1260 m

-1495 m

58,7 km

OKT-08

OKT-10

Zirc városából Nagyesztergárra műúton kell gyalogolnunk. Az Erdei Ferenc utcába jobbra fordulva jutunk el a község szélére. A földúton haladva egy völgybe érünk. Amennyiben nyári hőségben tesszük meg ezt a szakaszt, átélhetjük a Bakony csípős élményeit ebben a

sötétzöld vadonban. Végül jobbra térve kapaszkodunk fel a domboldalba. Később a Gaja-patak mentén gyalogolva aszfaltútra váltunk, majd egy fahídon kelünk át a vízfolyáson. Utunk Bakonynánára visz. A község Alkotmány utca - Tési út elágazásában a sávjelzések jobbra kalauzolnak. Ebben az elágazásban találjuk a villanyoszlopra szerelt bélyegződobozt.

Kavicsos sétányon haladunk tovább. Az egykori fűrészmalom épületét elhagyva betérünk az erdőbe. Irány a Vadalmás pihenőhely: az árnyas asztaloknál érdemes feltöltődni. Érdemes feltankolni a forrásvízből, majd odébb meglátogatni a Rómaifürdő vízeséseit. A völgy túlsó végén elérjük Szentkút ligetét, majd Jásdot, ahol két bélyegzőhely közül is választhatunk: egyik a vegyesboltnál, másik a bisztrónál vár bennünket.

A Patak utcán indulunk tovább. A gyalogút végén ismét érintjük a Gaja vízfolyását, majd felkapaszkodunk a Tési-fennsíkra. Innen rövid kitérővel felkereshetjük a 2014-ben átadott Széchenyi Zsigmond-kilátót. Az út végül Tés főutcájára érkezik, ahol érdemes felkeresni a Szélmalmokat és a Kovácsműhelyt. A Tési-fennsík egyéb látnivalókban is bővelkedik. A szántók facsoportjaiban víznyelőbarlangok és zsombolyok bejáratai

rejtőznek. A fennsík barlangjainak kutatására hozta létre az Alba Regia Barlangkutató Csoport a Csőszpusztai Barlangkutató Állomást. Itt a kutatóház bejáratánál került kihelyezésre a kéktúra bélyegző.

Bélyegzés után visszatérünk az Országos Kéktúra útvonalára, és továbbmegyünk a Hamuházig. Kavicsos földúton haladunk, amelyről rögtön jobbra térünk egy ösvényre, majd balra, a keréknyomokra fordulunk. Elérjük a Tűzköves-árkot, s rövidesen egy hatalmas irtásfolt felső peremére érkezünk. Ereszkedés közben érintjük az erdei szentélyt, a völgyben futó úton pedig balra indulunk. A Kisgyón Természetbarát Telepnél elágazásba érünk. Itt az OKT nyomvonala jobbra vezet. Dönthetünk, hogy pecsétért kis kitérővel (kb. 50 m) elmegyünk a Gyöngyvirág Kulcsosházhoz, vagy tovább a kéken egy nagy elágazásban a Kékkör információs táblájánál bélyegzünk.

A Dóra-hegy megmászásával folytatjuk utunkat. Hamarosan egy földúthoz érünk, ahol délkelet felé indulunk, majd a földutak villaszerű elágazásában balra térünk. Többször keresztezzük a távvezetéket; először jobbra, aztán balra egy másik földútra kanyarodunk. A piros sáv jelzésnél jobbra tartunk. Bakonykútiban rátérünk a Szabadság utcára, aminek végén a buszmegállónál, szemben a Polgármesteri Hivatallal találjuk meg a bélyegzőhelyet egy villanyoszlopon.

A főutcáról jobbra fordulunk az Ady Endre utcába. Felkapaszkodunk a község fölé magasodó fennsíkra, ezt követően leereszkedünk a völgybe. Megmásszuk a következő dombot, majd a Bogrács-hegy után az elágazásban balra térünk. A völgyben futó országúton mintegy 100 méternyit haladunk jobbra, a bánya bekötőútjáról pedig belépünk az erdőbe. A Becsali büféhez érve a falra kihelyezett doboznál bélyegzünk.

A Fehérvárcsurgói-víztározó déli végét megkerülő aszfaltúton haladunk tovább; a gátnál ráfordulunk a keréknyomokra. Keresztezzük az országutat, s betérünk az üdülőtelep házai között vezető utcára. Hamarosan jobbra (egy kapun keresztül) belépünk a fák közé az Öreg-hegy irányába. Lefelé haladva elérjük a patakot, és a keményre taposott gyalogúton követjük a meder vonalát.

A Varjúvárat megkerülve a Gaja völgyéből egyenesen a Bodajk feletti sípályához kapaszkodunk fel. A “Melegedő” faház korlátján találjuk az első bodajki bélyegzőt. A településen áthaladva a Fenyő Bisztróban, valamint a Bodajk-Csókakő vasútállomás villanyoszlopánál szintén bélyegezhetünk.

Sor-
szám
Kezdőpont Végpont Hossz
(km)
Szintemelkedés (m) Menetidő (óra:perc)
(bélyegzőhely) > < > <

Teljesítők száma

(2020. 08. 28-ig): 6739 fő

SZÍNES SZÁLLÁSPALETTA - MINŐSÉGI ELLÁTÁS

A Galyatető Turistacentrum a Magas-Mátra szívében, kortárs épületekben, környezettudatos létesítményben, teljes körű minőségi ellátással és különleges szálláspalettával várja a túrázókat, sportolókat, családokat
Töltse le prospektusunkat!

KÖZÖSSÉGI ESEMÉNYEK, RENDEZVÉNYEK

Öt év tapasztalatával, teljes körű ellátással várjuk a táborozó diákokat, családi jubileumok, esküvők szervezőit, közösségépítő alkalmak, vállalati tréningek, konferenciák ötletgazdáit!