OKT

Balaton-felvidék

Tapolca - Badacsonytördemic

GPX-NYOMVONAL LETÖLTÉSE (2020. október 8.)

395 m

-410 m

17,2 km

OKT-04

OKT-06

Az Országos Kéktúra tapolcai bélyegzését követően (amit a Lokomotív büfé teraszánál találunk) a Dózsa György utcán át jutunk ki a főútra, s azon haladva érjük el néhány perc alatt a belvárost. A Fő térről jobbra indulunk, majd balra egy kapun át jutunk a Malom-

hoz, amely a város alatt elterülő Tapolcai-barlangrendszer forrástava. A parkon áthaladva a Vastagh János utca végén hagyjuk el a település utolsó házait. Érdemes a kék barlang jelzést követve felkeresni a nemrég átadott Tapolcai-tavasbarlang Látogatóközpontot.

Továbbhaladva a kéken rövidesen keresztezzük a Tapolcát elkerülő főutat, aztán egyenesen a Szent György-hegy felé indulunk tovább egy keskeny aszfaltúton. Keresztezzük a vasutat, és egy kilométer után jobbra indulunk a szőlők között. A jelzett út balra fordul; nyomsávban aszfaltozott felszínén emelkedünk a szőlőskertek között. Jobbról csatlakozik a piros jelzés, majd előttünk feltűnnek a bazaltorgonák. Az utolsó jobb oldali épületnél kell letérni A ház mellett eloldalazva beérünk az erdőbe, és egy bazalt lépcsősoron kapaszkodunk fel a volt Szent György-hegyi turistaház (jelenleg kulcsosház) épületéhez. A kéktúra bélyegzőt ennek ablakában találjuk a spaletták mögött.

Egy szusszanás és pár falat után újra meredeken felfelé haladunk, s hamarosan elérjük a bazaltorgonák lábát. Hosszú lépcsősor vezet fel a látványos sziklaalakzatok között a lapos hegytetőre. Érdemes egy rövid kitérőt tenni a geológiai kuriózumok feletti kilátópontokra, ahonnan nemcsak a környék csodálható meg, de a bazaltszirtekre is szép a rálátás. Néhány perc alatt eljutunk az erdei

ösvényen az esőbeállóhoz, ahol a balra térő kék jelzés ereszkedni kezd a fennsíkról. Megéri azonban itt is egy plusz kanyart tenni a kék háromszög jelzésen a hegytető kilátópontjára, ahonnan szinte teljes körpanoráma nyílik a vidékre.

Az OKT nyomvonalára visszatérve negyedórás menettel érhetők el a déli hegyoldal présházai. Elhaladunk az Oroszlánfejű kút mellett, majd megérkezünk a parasztbarokk Tarányi-présházhoz és a mellette álló Lengyel-kápolnához. Innen aszfaltúton ereszkedünk, majd balra térve átvágunk a szőlőtáblák között. Hegymagas község bekötőútjához érve egészen a 71-es útig megyünk. Keresztezzük a főutat, jobbra ráfordulunk a kerékpárútra, elhaladunk a szigligeti Várhegy alatt, s ráfordulunk Szigliget bekötőútjára. Hamarosan megérkezünk a szigligeti vár alatti autóparkolóba. A parkoló felett, a templom melletti információs táblán találjátok a bélyegző megszokott dobozát; de további két igazolóhely is található a településen: a közeli „In vino veritas” borboltban, valamint a várpénztár épületén.

A parkolótól kezdődik a romokhoz felvezető sétány. Ha van időnk, kapaszkodjunk fel oda is, ahonnan csodálatos körpanoráma tárul elénk: szinte az egész Tapolcai-medence belátható. Túránkat a Kisfaludy utcában folytatjuk, amely beletorkollik a szélesebb Kossuth Lajos utcába. Körülbelül 500 méter után egy útelágazásban az OKK nyomvonala balra tér, de jobbra fordulva néhány lépés után az avasi Árpád-kori templom maradványaira bukkanhatunk. A kék jelzésre visszatérve aszfalton haladva hagyjuk magunk mögött Szigligetet. Félig megkerüljük az Antal-hegyet, aztán az országútra befordulva Badacsony felé vesszük az irányt. Keresztezzük a 71-es utat és a vasutat is, majd a kék jelzésről letérve a Badacsonytördemic–Szigliget vasútállomás bekötőútján jutunk el az állomás épületéig, ahol a pénztár mellett találjuk a bélyegzőt.

Sor-
szám
Kezdőpont Végpont Hossz
(km)
Szintemelkedés (m) Menetidő (óra:perc)
(bélyegzőhely) > < > <

Teljesítők száma

(2021. 02. 25-ig): 7264 fő

SZÍNES SZÁLLÁSPALETTA - MINŐSÉGI ELLÁTÁS

A Galyatető Turistacentrum a Magas-Mátra szívében, kortárs épületekben, környezettudatos létesítményben, teljes körű minőségi ellátással és különleges szálláspalettával várja a túrázókat, sportolókat, családokat
Töltse le prospektusunkat!

KÖZÖSSÉGI ESEMÉNYEK, RENDEZVÉNYEK

Öt év tapasztalatával, teljes körű ellátással várjuk a táborozó diákokat, családi jubileumok, esküvők szervezőit, közösségépítő alkalmak, vállalati tréningek, konferenciák ötletgazdáit!