OKT

Balaton-felvidék

Keszthely - Tapolca

GPX-NYOMVONAL LETÖLTÉSE (2020. október 8.)

555 m

-540 m

27,3 km

OKT-03

OKT-05

Keszthely felújított vasútállomásán tett látogatásunk után (ahol pecsételhetünk, ehetünk-ihatunk) visszatérve az Országos Kéktúra útvonalára, a Kazinczy utcán haladunk tovább. Az út bal szélén ballagva magunk mögött hagyjuk a várost. Hamarosan feltűnnek Gyenesdiás házai. A legelső

keresztutcán balra fordulunk, majd a szélső házsor mellett haladva egy körforgalomhoz érkezünk. Jobbra fordulunk, s száz méter megtétele után balra tartunk a kápolna felé. Rövid sétát követően beérünk a fenyvesbe.

Felhagyott murvabányák udvarai mellett elhaladva a Nagy-mező kirándulóközpontjához érünk. Ha szeretjük a szép körpanorámát, akkor innen felkapaszkodhatunk a Festetics-kilátóhoz. A kirándulóközpontot az erdei tornapálya kiindulópontjánál hagyjuk el, majd először a tornapálya nyomvonalán, aztán a becsatlakozó sárga jelzés útvonalán haladunk. Párszáz méter után balra, egy földútra térünk, majd jobbra, egy völgybe forduló gyalogút vonalán ereszkedünk. Leérve a völgy aljára jobbra kanyarodunk és egy széles, homokos szekérúton hamarosan elérjük a Hatlábú pajta pihenőhelyet. Kellemes sétával, bő másfél kilométert haladunk a völgyben, majd balra fordulunk egy szekérúton. Ezen pontosan ezer métert haladva felérünk egy kopott erdészeti aszfaltútra, amin először balra, majd pár tíz-méter után jobbra, egy nyiladék földútjára fordulunk.

Néhány száz lépést teszünk meg a völgyecskében, majd jobbra felfelé kanyarodunk egy keréknyomon, amely visszavezet a korábban elhagyott murvás erdészeti útra. Ezen hamarosan

elérjük Vállus meredeken ereszkedő főutcáját. A templom melletti - jelenleg bezárt - élelmiszerbolt homlokzati oldalán, lemezszekrénybe rejtve találjuk a kéktúra bélyegzőt.

Továbbmegyünk az utcán egészen a buszfordulóig, letérünk az aszfaltos főutcáról, majd jobbra, kelet felé indulunk a község melletti mezőkön keresztül. Az erdőből a Lesencefalu feletti mezőkre jutunk, aztán pár perc alatt elérjük a szőlőskerteket. A kerítések mellett folytatjuk a sétát. Néhány száz méter után keresztezzük a Várvölgy és Lesencefalu közötti aszfaltcsíkot. Előttünk már látható a Kő orra.

Szőlőskertek között kezdjük meg a kapaszkodást a tető felé. A fák feletti tisztásról csodálatos panoráma nyílik a Tapolcai-medencére és a vulkáni tanúhegyekre. Érdemes pár percre megállni, s gyönyörködni a látványban. Tapolca városa egy lesüllyedt medencében épült fel, melyet koronaként vesznek körül a tanúhegyek. A pihenő után tovább kapaszkodunk, majd kertek, présházak között haladva érjük el utunk legmagasabb pontját. Az OKT-ről letérve a kék háromszög jelzésű ösvény némi további emelkedő ellenében felvezet bennünket a Kő orra ormára.

A Kéktúra nyomvonala itt egy darabig még a hegyoldalban tekereg, de az erdős részen egy fordulóval gyors ereszkedésbe kezd. Alul, a fák közül kiérve már a Lesenceistvánd feletti szőlőkbe érkezünk. Széles úton érjük el a községet. A falu két bélyegzőhellyel is rendelkezik: egyik a Falusi Sarki Kiskocsmában, a másik a vele szemben lévő OKK információs táblán.

Lesenceistvándról komoly megpróbáltatás vár minket: végig aszfaltúton kell eljutnunk egészen Tapolcáig. Először a Lesenceistvánd és Lesencetomaj közötti összekötő úton ballagunk, aztán balra térve keresztezzük a 84-es utat, majd egy forgalmas bekötőúton Tapolca vasútállomás felé vesszük az irányt. Az állomás épületéhez közel, a Lokomotív Büfé teraszán találjuk a bélyegzőt.

Sor-
szám
Kezdőpont Végpont Hossz
(km)
Szintemelkedés (m) Menetidő (óra:perc)
(bélyegzőhely) > < > <

Teljesítők száma

(2020. 10. 01-ig): 7000 fő

SZÍNES SZÁLLÁSPALETTA - MINŐSÉGI ELLÁTÁS

A Galyatető Turistacentrum a Magas-Mátra szívében, kortárs épületekben, környezettudatos létesítményben, teljes körű minőségi ellátással és különleges szálláspalettával várja a túrázókat, sportolókat, családokat
Töltse le prospektusunkat!

KÖZÖSSÉGI ESEMÉNYEK, RENDEZVÉNYEK

Öt év tapasztalatával, teljes körű ellátással várjuk a táborozó diákokat, családi jubileumok, esküvők szervezőit, közösségépítő alkalmak, vállalati tréningek, konferenciák ötletgazdáit!