OKT

63,0 km

OKT-23

OKT-25

Putnokot elhagyva a Szörnyű-völgy aszfaltútján folytatjuk a túránkat. A patakon átvezető aszfaltútról ösvényre fordulunk, rövidesen azonban visszatérünk rá. A Pálma-forrás tisztásán a keréknyomot választjuk balra, a Piroska-hegy erdeje felé. Elhaladunk a

Mohos-tavak mellett. Az országút hajtűkanyarjait egy keréknyomon levágva érkezünk meg Kelemérre.

A Zádorfalva felé induló útról balra térünk a Gömörszőlősre haladó aszfaltcsíkra. A község végén balra fordulunk le a földútról, és a fák között átvágva a keréknyomon indulunk el a Karu fészke tetőre (a jelzések ritkák, de az út jól látható). A gerincet követjük, majd egy hosszú völgyben közel egy órát gyalogolva elérjük Zádorfalvát.

A községből kiérve az első kanyar előtt letérünk balra a szerpentinező útról a keréknyomra. A domb gerincén az elágazásban kicsit jobbra fordulunk. A Nagy-Szőlő-tetőnél belépünk az erdőbe, majd fák és irtásfoltok között haladunk. A Galyagos-hegyen átvezető keréknyom később makadámútba fut, ezen érjük el az országhatárt. Innen egy szélesebb földutat követünk, amely hol keresztezi a nyiladéksávot, hol párhuzamosan fut azzal. A határvonal később élesen jobbra törik, és a nagyobb földutak is eltűnnek. A volt határátkelőhelyen érjük el az aszfaltutat, amelyen jobbra fordulva hamarosan megérkezünk Aggtelek híres cseppkőbarlangjához.

A turistaszálló bejáratánál pecsételünk. Felkapaszkodunk az erdőhöz, és befordulunk a Mész-völgybe. Előbb a Baradla- és a

Galya-tető, majd a Magas-hegy és a Somos-tető közti nyeregben kapaszkodunk. A Magas-hegy keleti oldalában végighaladva a jobbkanyar után leereszkedünk Jósvafőre és a barlang jósvafői bejáratánál megkeressük a bélyegzőt. Majd a településen át a Tohonya-patak völgyébe megyünk. Az elágazásánál jobbra a Lófej-völgybe lépünk. Rövidesen letérünk a keréknyomról, és kikapaszkodunk a fennsíkra. Északkelet felé tartva elérjük a földutat, amelyen jobbra indulunk a Szelce-völgy felé, majd jobbra letérünk az oldalvölgybe. A rét végén a keréknyomban átvágunk az erdős dombgerincen. Az elhagyott kertek közti elágazásban balra fordulunk, és ösvénnyé keskenyedő keréknyomokon visszaérünk az erdőbe, ahol kitisztul az út. Innen újra a Szelce-völgy mezejének szélére jutunk. A keréknyomon a Szelcepusztára tartó aszfaltútig megyünk, amelyről a turistaszálló után földútra váltunk.

A Patkós-völgyben jobbra fordulunk egy földútra. A következő elágazásban balra térünk a keréknyomra, aztán 2-300 lépés után jobbra, az emelkedő gyalogútra. Fenyvesben érjük el a tetőt, az elágazásban jobbra fordulunk, a hajdani Derenk felé. A romközség bélyegzőjét a kereszt melletti fán, a romközség központjában találjuk. Negyedóra múlva a keresztező aszfaltút túloldalán, az ösvényen megyünk tovább. A Lakatos-forrás völgyében a patak után újra kaptatni kezdünk.

45 perc múlva a határ menti földúton keletnek indulunk a Szabó-pallag erdészházhoz, ahol az esőbeálló oldalánál rálelünk az OKK bélyegződobozára. Majd az út lejteni kezd, és még a Kerek-hegy nyerge előtt balra fordul egy sziklás ösvényre. Ez később szélesebb földutakhoz kapcsolódik, és folyamatosan ereszkedve kivezet a Bódvaszilas feletti mezőkre. Az újabb bélyegzőlenyomatot az állomáson szerezhetjük be!

Hossz: 1160 km

Szakaszok: 27 db

Pecsételőhelyek: 149 db

Szintemelkedés: 35.405 m

Szintcsökkenés: 35.198,6 m

Teljesítők száma

(2017. 01. 25-ig): 5835 fő

Céges rendezvények

Magyarország második legmagasabb pontján fekvő Galyatető Turistacentrum vállal céges rendezvényszervezést, csapatépítést, családi összejövetel és ünneplések kivitelezését.

Erdei iskola általános iskolások számára

Szeretettel várjuk az általános iskolás gyerekeket!
A dormitóriumban 31 főt tudunk elhelyezni, a kísérő felnőtteknek fürdőszobás szobát biztosítunk, igény szerint.