OKT

62,5 km

OKT-22

OKT-24

Szarvaskőn, a pecsételés után a 25-ös úton és az Eger-patakon átkelve a gyalogúton nekiindulunk a hegyoldalnak. Az útelágazásnál jobbra térve elérjük a Tardos-bérc oldalát, belépünk az erdőbe, és hamarosan a gerincre jutunk. Innen a Gilitka-

patak oldalvölgyébe, majd a Kis-Szoros-tető és az Almás-hegy közötti nyeregbe megyünk, majd leereszkedünk a Telekessy vendégház alatti utakra. A bélyegzőt a ház bejárati lépcsőjénél a falon találjuk, de lentebb, a lépcsősor mentén egy öreg bükkfára kihelyezett bélyegzővel is pecsételhetünk.

Visszatérve a kékre, az útelágazás tisztásáról délkeletnek indulunk. A völgyfő után követjük a jelzéseket észak felé, és a bélháromkúti ciszterci apátsághoz vezető úton továbbhaladva leereszkedünk Bélapátfalvára. A cementgyári vasúti megállóban egy villanyoszlopnál bélyegezhetünk, de tovább a kéken, felkapaszkodva a Lak-völgyi-tóhoz, a tóparti Szomjas Csuka vendéglőnél szintén beszerezhetjük a pecsétet.

Az aszfaltút innen a Lak-völgybe fut, és megkezdődik a Bükk-fennsíkra vezető kaptató. A katonasírok melletti elágazásban délkeletnek indulunk a Zöld-rétre, és a bal szélén visszatérünk az erdőbe. Feljutunk az Őr-kő-rétre, majd rövid erdei szakasz után megpillantjuk a Kocsmáros-rétet. Elérjük a Pes-kő-kapu kilátópontját, leereszkedünk a Cserepes-kő lábához, kapaszkodni kezdünk és letérünk a Cserepes-kői-barlanghoz, ahol a barlangszállás ajtajára kihelyezett bélyegzővel pecsételünk.

Az útra visszasétálva átfordulunk a gerincen a keleti oldalba.

Sziklás oldalazás után a völgybe érve kapaszkodni kezdünk az Őserdő irányába. A fokozottan védett természeti területhez eljutva felmászunk a kerítés mentén a Kis-Virágos-hegy tetejére, majd a Tar-kőre vezető kaptatón folytatjuk, utána pedig átoldalazunk a Három-kő mellé. Leereszkedünk az aszfaltútra, amelyről egy köves úton emelkedve jutunk a Faktor-rétre. Negyedóra múlva a Bánkút előtti elágazásban északnak fordulunk, és a Fehér Sas Panzió után elérjük az aszfaltutat. Pecsételni a Bánkúti Síklub turistaszálló társalgójában, vagy a turistaszálló étteremének bejáratánál tudunk. Pár lépés után balra térünk le a sípálya mellől, és egy földúton haladva keresztezzük az aszfaltutat.

Innen az Ördög-oldal meredek útjain ereszkedünk a Verebec-nyeregbe, ahonnan kellemes lejtőkön érünk a Kisvár tövébe. Ezután újabb meredélyen kell legyalogolnunk a Vár-völgy aljáig. Rövidesen a Szőlő-kő oldalában kaptatunk, majd elérjük Mályinkát.

Mályinkán a Sanyi kocsmában pecsételünk. Innen előbb Dédestapolcsány községébe, majd a Lázbérci-víztározóhoz megyünk. Követjük a tóparton futó aszfaltutat, s rövidesen az Upponyi-szoroson át Upponyba jutunk. Pecsételéshez kitérőt kell tennünk az István telep utcába, ahol a BB söröző kerítésén vagy a Csöpi vegyesbolt előtt kihelyezett bélyegzőkkel tudunk pecsételni. A településen átkelve a híd és a pincesorok előtt jobbra fordulunk egy kijárt erdészeti útra. Erről ötszáz méter múlva ismét jobbra kanyarodunk, majd hosszan emelkedő keréknyomokat követünk a Kalica-tető nyergéig. Innen a hegyoldal, később pedig a hegyhát földútjain jutunk a Három-kő-bérc aljába. Egy meredek utacskán kapaszkodunk fel a csúcsokhoz, ahonnan páratlan kilátás tárul a szemünk elé.

A túloldal enyhébb lejtésű ösvénye után egy hullámzó földút vezet át a Szilas-tető lankáira. Itt jobbra fordulva kezdjük meg a hosszú ereszkedést Putnok irányába. Putnokon a vasútállomás forgalmi irodájában, a falra kihelyezve találjuk a kéktúra pecsételődobozt a bélyegzővel.

Hossz: 1160 km

Szakaszok: 27 db

Pecsételőhelyek: 149 db

Szintemelkedés: 35.405 m

Szintcsökkenés: 35.198,6 m

Teljesítők száma

(2017. 03. 31-ig): 5853 fő

Céges rendezvények

Magyarország második legmagasabb pontján fekvő Galyatető Turistacentrum vállal céges rendezvényszervezést, csapatépítést, családi összejövetel és ünneplések kivitelezését.

Erdei iskola általános iskolások számára

Szeretettel várjuk az általános iskolás gyerekeket!
A dormitóriumban 31 főt tudunk elhelyezni, a kísérő felnőtteknek fürdőszobás szobát biztosítunk, igény szerint.