OKT

19,9 km

OKT-21

OKT-23

Sirokot a temető sarkánál balra térve hagyjuk el, és meredeken kapaszkodni kezdünk a stilizált várkapun átvezető aszfaltozott úton. A vár alatti nyeregben a kék jelzés észak-északkelet felé vezet tovább a gerinc hosszú tisztásán, majd betér az erdőbe. Figyeljük az út

jobb oldalát, nehogy elvétsük a Barát- és Apáca-sziklákhoz vezető letérőt.

A gerinc ösvénye néhány perc után földúttá szélesedik, aztán az erdőből kilépve felvezet az irtásfoltos Alma-lápa-tetőre. A kanyar után továbbra is a gerincet követjük, aztán egy elágazásban balra térünk, és ereszkedni kezdünk Rozsnakpusztára és bélyegzünk a gémeskút közelében lévő magányos körtefánál. A tisztás szélére kiérve jobbra, majd pár lépés után balra fordulunk, és átvágunk a vadászház bekerített telkéhez. Bélyegzés után rátérünk a vadászháznál kezdődő keskeny aszfaltútra, és északkeletnek indulva nagyjából egy órát ballagunk. Egy hajtűkanyar után jobbra fordulunk az Egerbakta és Bükkszék közötti országútra, majd kétszáz lépéssel odébb balra, Bátor községe felé.

A Laskó-patak hídja után az elágazásban jobbra indulunk, és a völgy alján, mezők között haladva beérünk az erdőbe, majd egy kis vízfolyáson átkelve kaptatni kezdünk a jól járható dózerúton. Bő félórás emelkedés után irtásfoltokon átvágva érkezünk meg a Gilitka gerincére, és az útelágazásban élesen balra fordulunk. Továbbra is irtásfoltokkal tarkított terepen haladunk, aztán a Kotmány orrára felérve ismét belépünk az erdőbe, és jól kijárt földúton megyünk tovább a gerincen.

Néhány tisztás után hirtelen ligetes domboldalba érünk, ahol több keréknyomot is láthatunk, de nekünk kelet-északkelet felé indulva, egy középtájon futó gyalogösvényen kell leereszkednünk. Amikor végül az ösvény elvész egy bokros területen, tartsunk egyenesen keletnek, így hamarosan kiérünk a keskeny aszfaltút hajtűkanyarjába, amelyen nagyjából negyedóra alatt juthatunk el Szarvaskőre. Itt a az OKK pecsételődoboza az állomásépület kerítésénél és a Vár presszó bejáratánál van. Majd a templom alatt balra fordulva kiérünk a 25-ös főútra.

Hossz: 1160 km

Szakaszok: 27 db

Pecsételőhelyek: 149 db

Szintemelkedés: 35.405 m

Szintcsökkenés: 35.198,6 m

Teljesítők száma

(2017. 03. 31-ig): 5853 fő

Céges rendezvények

Magyarország második legmagasabb pontján fekvő Galyatető Turistacentrum vállal céges rendezvényszervezést, csapatépítést, családi összejövetel és ünneplések kivitelezését.

Erdei iskola általános iskolások számára

Szeretettel várjuk az általános iskolás gyerekeket!
A dormitóriumban 31 főt tudunk elhelyezni, a kísérő felnőtteknek fürdőszobás szobát biztosítunk, igény szerint.