OKT

22,2 km

OKT-20

OKT-22

Mátraházai pecsételés (busz-állomáson vagy a Mátra büfé teraszán) után a buszállomástól felsétálunk az aszfaltút elágazásig. A kékestetői útról a hajtűkanyar után balra, keréknyomokra lépünk, majd percek múlva visszatérünk az aszfaltútra, de amikor az továbbkanyarodik,

otthagyjuk megint, és a Déli sípályán kaptatunk Kékestetőig. Itt a pecsételőhelyet kis kitérővel lent a buszállomáshoz közeli Szanatóriumnál találunk.

A tévétorony északi kerítése mentén továbbhaladva belépünk az erdőbe, és az Erzsébet-szikláig ereszkedünk, majd a Mátra-gerincen megyünk tovább a Sas-kőig. Innen az északi, majd a keleti oldalban folytatjuk a túrát, és folyamatosan lejtve keresztezzük a Markazi-kapu nyergén áthaladó földutat. Ezután a Mraznica-tető oldalában kapaszkodunk, majd hullámozni kezd az út. A Hármashatár nyergében az erdészháznál pecsételünk egy ösvényünket keresztező földút túloldalán.

Az Országos Kéktúra egyik legfárasztóbb szakasza, a Mátra-gerincen vezető következik. Felkaptatunk a Nagy-Szár-hegy csúcsára, majd leereszkedünk a Cserepesi-nyereg turistapihenőjébe. Innen 700 méterig emelkedünk a Cserepes-tető oldalában. Rövidesen a Selyem-tisztásra érünk, ahonnan az Oroszlánvár csúcsára kaptatunk fel. A keleti oldal túránk egyik legmeredekebb lejtője, amely egészen a Domoszlói-kapu nyergéig tart, majd újra kapaszkodunk a Jagusra. A csúcs utáni nyeregből balra tartunk, és elhaladunk egy erdészház mellett, hogy aztán a Nagy-Zúgó-hegy tetején gyönyörködhessünk a dél felé nyíló panorámában.

Innen a meredek ereszkedés után már a Szederjes-tetőre vezető kaptató következik. A túloldali lejtőn kerítéseken át érjük el a Jóidő-nyak nyergébe vezető utat. Fent a nyereg elágazásában jobbra térünk, aztán a Remetetisztáson a földutat elhagyva gyalogösvényen lépünk az erdőbe. Felkaptatunk a Cseresnyés-tetőre, majd átlendülünk a Gazos-kőre, az Átrád-tetőre és a Kalapos-tetőre. Innen kerítés mellett szintezünk, aztán a végénél leereszkedünk az Őr-hegyről. Figyeljük a jelzéseket, mert könnyű utat téveszteni a szinte egymásba érő irtások, ritkítások és keresztező földutak között!

A Sólyom-kút előtt ösvényre térünk egy patakvölgyben, majd az erdőből kilépve a keréknyomon aszfaltútra jutunk, amelyen északnak indulunk Sirok felé, ahol választhatunk, hogy a vasútállomáson vagy a Hunor étterem teraszánál pecsételhetünk.

Hossz: 1160 km

Szakaszok: 27 db

Pecsételőhelyek: 149 db

Szintemelkedés: 35.405 m

Szintcsökkenés: 35.198,6 m

Teljesítők száma

(2017. 03. 31-ig): 5853 fő

Céges rendezvények

Magyarország második legmagasabb pontján fekvő Galyatető Turistacentrum vállal céges rendezvényszervezést, csapatépítést, családi összejövetel és ünneplések kivitelezését.

Erdei iskola általános iskolások számára

Szeretettel várjuk az általános iskolás gyerekeket!
A dormitóriumban 31 főt tudunk elhelyezni, a kísérő felnőtteknek fürdőszobás szobát biztosítunk, igény szerint.