OKT

25,3 km

OKT-19

OKT-21

Mátraverebélyen (itt a vegyesboltban, a kocsmában és a vasútnál találunk bélyegzőt) a vasúti síneket keresztezve a földúton indulunk tovább, aztán egy fás-bokros területen átkelve egy megművelt földdarab déli szélén haladunk a keréknyomokon. Egy fasoron túl, egy

nagyobb mező északi szélén végiggyalogolva, újabb fasort keresztezve délkeletnek fordulunk, és egy ösvényen belépünk az erdőbe.

Egy kis nyeregbe kapaszkodunk fel, ahonnan rövidesen elérjük a Hárság-tetőt. A túloldalon leereszkedünk, majd némi szintezés után az Agyagos-tető oldalában lévő pihenőig megyünk tovább. A földút ezután jobbra kanyarodik el, mi pedig keréknyomokat követünk a Csalános gerincén elterülő irtásfolton át egy erdei rakodó tisztásáig. Az elágazásban balra térünk, majd jó félórányi kimerítő kapaszkodás következik. Az út ezután balra törik, ösvényen követjük a gerincet, és kaptatni kezdünk az Ágasvár felé. Míg mielőtt felérünk a tisztáson álló turistaházhoz utunk a kerítés előtt balra fordul. Innen keskeny ösvény vezet át a ház oldalához, ahol vagy a turistaházban pecsételünk vagy az INFO táblán elhelyezett bélyegzőt használjuk.

Innen gyalogúton haladunk oldalazva az Ágasvár meredek déli oldalában, és ereszkedve elérjük Mátraszentistvánt. A bélyegződobozt a Vidróczki csárda előtti villanyoszlopon vagy a 3Patak vendégház külső kapujánál találunk. Innen Mátraszentlászlóra vezet az utunk. A buszforduló után jobbra letérünk egy földútra.

Fás, ligetes területen folytatódik az emelkedő, aztán a Piszkés-kút foglalata után elérjük az erdőt, majd a csillagvizsgáló mellett elhaladva, a távvezetéket követve, egy kis nyereg horpadásán át eljutunk a Lengyendi-galya oldalába. Elmegyünk a Galyatető szélén álló székely kapu mellett, az elágazásban balra rátérünk a Galya-tető oldalában kapaszkodó aszfaltútra, majd erdei ösvényen baktatunk tovább a Péter hegyese csúcsára.

A Galya-kilátónál kéktúra bélyegzőt találunk a kerítésen és a kilátó tetején is. Innen a kilátó bejáratától induló kövezett sétányon ereszkedünk le a Galyatető Turistacentrum épületéhez - ahol szintén elérhető az OKK bélyegző a főbejárat mellett vagy a teraszon - az egykori Nagyszálló parkolójába.

A túra az alsó parkoló túloldalán, egy keskeny ösvényen folytatódik. Mi egyenesen megyünk tovább egy gyalogösvényen, és visszatérünk az erdőbe. Alig fél óra alatt a Galyatetőre vezető aszfaltút rudolftanyai szerpentinkanyarjánál lehetünk, majd továbbmenve a Nagy-Lipót kilátópontját érintve, egy kanyar utáni ereszkedéssel újra közel kerülünk ehhez az országúthoz. Később azonban az ösvény megint elfordul, és a Nagy-lápafő érintésével földútba torkollik. Innen a Vércverés csúcsa felé vesszük az irányt, ahol az INFO táblánál tudunk bélyegezni.

Végiggyalogolunk a Vércverés gerincén, aztán letérünk egy ösvényre, felhágunk a Csór-hegyre, és leereszkedünk a Mátra-nyereg útelágazásába. A továbbinduló gyalogúton visszatérünk az erdőbe. Később az ösvényünk beletorkollik az országútba, és elérjük a Vörösmarty turistaházat, ahol pecsételünk. Átvágunk a 24-es főúton, és Mátraháza felé indulunk. A Nagy-Hidas-völgy legalján keresztezzük a patakot, aztán a túloldalon ismét felérünk az országúthoz, a település határába.

Hossz: 1160 km

Szakaszok: 27 db

Pecsételőhelyek: 149 db

Szintemelkedés: 35.405 m

Szintcsökkenés: 35.198,6 m

Teljesítők száma

(2017. 05. 19-ig): 5863 fő

Céges rendezvények

Magyarország második legmagasabb pontján fekvő Galyatető Turistacentrum vállal céges rendezvényszervezést, csapatépítést, családi összejövetel és ünneplések kivitelezését.

Erdei iskola általános iskolások számára

Szeretettel várjuk az általános iskolás gyerekeket!
A dormitóriumban 31 főt tudunk elhelyezni, a kísérő felnőtteknek fürdőszobás szobát biztosítunk, igény szerint.