OKT

73,9 km

OKT-18

OKT-20

Becskét elhagyva előbb egy akácosban kapaszkodunk felfelé, majd a dombtetőre érve a rét sarkán jobbra fordulunk, utána ismét jobbra, a keréknyomokra térünk. A bekerített telek mellett a két szekérút között induló ösvényt választjuk. Húsz perc után felérünk

egy ipari aszfaltútra, amelyről száz méter után balra fordulunk egy emelkedő, köves útra. Ez felvezet a Várhegy nyergébe, ahonnan bő félórás kitérővel juthatunk el Szandavár romjaihoz.

A nyeregből meredek földúton ereszkedünk le a jó vizű Mária-forráshoz, majd réteken bandukolva érünk be Szandaváralja lakott területére, ahol a bélyegzőt az INFO tábla melletti villanyoszlopon találjuk.

A lakott területről kiérve az erdő sarkán jobbra fordulunk, és a Hucskó-hegy gerincén át egy kis tetőre érünk. Innen Terénybe vezet az utunk, ahol a Hunnia Csipkemúzeum után balra fordulva, a temetődombra felkapaszkodva hagyjuk el a községet. Egy hosszan elnyúló hegyháton kapaszkodunk tovább, majd annak hirtelen ereszkedését követően egy széles földúton vezető, laposabb emelkedőn folytatjuk utunkat. A tetőn szép panorámában gyönyörködhetünk. Innen hosszan elnyúló rétek következnek, s hamarosan megpillantjuk Cserhátsurány házait. Itt pecsételni a Rákóczi utcában, a Kőbányai feliratos presszóban és a Vadász sörözőben lehet. A faluvégi elágazásban a feszületnél balra, az erdősarok előtti villaszerű elágazásban jobbra fordulunk. Továbbmenve a kereszteződésben egyenesen, majd később a domb aljához érve a földúton balra megyünk tovább, és a következő gerinc túloldalán Nógrádsipekre érünk. Ott a Palóc COOP-ban és a József Attila utcai kocsmában bélyegzünk.

Rövidesen már a Csóka-hegy oldalában kapaszkodunk, majd a rakodókkal övezett tisztás túloldalán, keréknyomokon kaptatunk tovább. A Dobogó-tető és a Remetehegy között a kereszteződésnél balra indulunk, és az erdőt elhagyva leérünk a völgy aljára. Az újabb kereszteződésben egyenesen vezet utunk, majd átkelünk a következő dombon, és a réteken át felkapaszkodunk Hollókőre, ahol a Kossuth utcai kávézó bejáratánál vagy a Szabó kocsmában tudunk bélyegzőlenyomatot szerezni. A vár felé, de kissé balra tartva feljutunk a Szár-hegy gerincére, és a délnyugati oldalon leereszkedve átvágunk egy kaszálón a keréknyomokban. Később a mezőkről az erdei földútra térve, a Zsunyi-patak előtt jobbra fordulunk a megművelt területek határán. Végighaladunk a szántóföldek mezsgyéi között, majd beérünk Alsótoldra. A községet a Cserhátszentiván felé vezető aszfaltúton hagyjuk el, amelyről a közúti híd előtt balra térünk le. Az emelkedő végén, az országúton balra fordulva érünk a Bableves csárdához, ott a terasz oszlopán találjuk az OKK pecsételődobozt. A csárda melletti földúton folytatjuk utunkat, ligetes erdőkben és szántóföldek mentén.

A Tepke aljához érve belépünk az erdőbe, és egy folyamatosan emelkedő földúton kapaszkodunk fel a csúcson lévő kilátóig. Itt élesen jobbra, az erdőbe érve pedig balra kanyarodunk, hogy aztán a Purga csúcsára, a Macska-hegy kilátópontjára, majd a Garábi-nyergen át a Nagy-Kő-tetőre jussunk.

Az átjátszóadó túloldalán erdei ösvényen indulunk tovább a Varjú-bércen és a Köves-bércen át. A Sátoros-hegy és a Kerek-bükk közti nyereg után keréknyomon megyünk Nagybárkányba a vegyesbolthoz pecsételni.

A községből kivezető útelágazásnál az egyenesen vezető keréknyomot választjuk, és a kaszáló túloldalán leereszkedve jobbra fordulunk az aszfaltúton. Sámsonházára érve a település közepe táján balra fordulunk, és a Szálláska-völgyben haladunk tovább. A gázvezeték nyiladékánál balra fordulunk, majd azt követve átkelünk a hegygerincen. A túloldalon széles földútra váltva ereszkedünk Szentkút zarándokhelyéhez. Innen egy kezdetben emelkedős keréknyomon, később egy kijárt földúton kanyargunk a Mátraverebély feletti dombokon, hogy aztán a templom mellett érjünk be a községbe.

Hossz: 1160 km

Szakaszok: 27 db

Pecsételőhelyek: 149 db

Szintemelkedés: 35.405 m

Szintcsökkenés: 35.198,6 m

Teljesítők száma

(2017. 05. 19-ig): 5863 fő

Céges rendezvények

Magyarország második legmagasabb pontján fekvő Galyatető Turistacentrum vállal céges rendezvényszervezést, csapatépítést, családi összejövetel és ünneplések kivitelezését.

Erdei iskola általános iskolások számára

Szeretettel várjuk az általános iskolás gyerekeket!
A dormitóriumban 31 főt tudunk elhelyezni, a kísérő felnőtteknek fürdőszobás szobát biztosítunk, igény szerint.