OKT

60,2 km

OKT-17

OKT-19

Nógrád vasútállomásán pecsételünk a pénztár rácsán található bélyegzővel, majd felmegyünk a Kossuth Lajos utcán. A túloldalon leereszkedve keresztezzük a Fekete-patakot, és balra fordulunk a földútra. A mezőkre kiérve egy bokorsor előtt jobbra nekiindulunk az erdős domboldalnak.

A gerinc túloldalán az erdőt elhagyva újra keresztezzük a patakot és a síneket, és felkapaszkodunk a Nagy-Kő-hegyre, majd a déli oldalon leereszkedünk. A hegy lábánál a sávjelzés balra követi az utat, de mi térjünk le jobbra Magyarkútra pecsételni. Bélyegzőt a Magyarkúti fogadó, tornác faoszlopán és a forrás melletti kocsma fakapujának jobb oldali faoszlopán találunk. Itt érdemes az Irma-forrás vizét is megkóstolni.

Az OKK nyomvonalára visszatérve a Keskeny-bükki-patak mentén haladó makadámútra jutunk, amelyről körülbelül egy óra múlva letérünk jobbra, és követjük az ösvényt Szendehelyre. Itt a Szepi fogadó bejárata előtti előtető tartóoszlopánál pecsételhetünk vagy átmegyünk a Katalinpusztai Kirándulóközpontba (pecsételőhely: a pénztár mellett), ahová a településről a Lósi-patak völgyébe ereszkedve, majd lenn jobbra fordulva jutunk el.

Amikor ismét belépünk az erdőbe, a hármas útelágazásban balra, utána a villaszerű elágazásban jobbra fordulunk. A Bik-kút után letérünk egy ösvényre, amely a Naszály északi oldala felé vezet. A fennsík pereme utáni útelágazásnál balra térve elnyúló kapaszkodóval érjük el a csúcsot. Innen bokros, ligetes részeken ereszkedünk egy nagyobb földútig, amelyen rögtön balra térünk. A Török-rétet keleti irányban hagyjuk el, és egy keskeny utacskán kanyarogva balról megkerüljük a Farkas-bérc ormát.

A bérc északi oldalában lévő útelágazástól hamar kiérünk az erdőből. Egy újabb fás rész után már látjuk Ősagárdot, ahol a pecsételődobozt a bélyegzővel a Rákóczi úti italboltnál vagy a Rákóczi és Dózsa György utca sarkánál lévő útjelző oszlopon találunk.

A községből kiérve keresztezünk egy mezőt, bemegyünk az erdőbe, majd a következő elágazásban balra tartva követjük a turistautat. Nemsokára már földútról lépünk ki a mezőre, de innen ismét keréknyomra váltunk. A magaslesnél megint betérünk az erdőbe, és balra fordulunk az ösvényen. A következő kaszálónál jobbra térve a fák mellett ereszkedünk két erdősávot keresztezve, majd követjük a keréknyomokat Felsőpeténybe, ahol Fő utca 2 szám alatt található söröző külső kerítésénél bélyegzünk. A volt tsz-telephelynél balra fordulunk, aztán a földút többszörös elágazásánál álló tanyaépületeket jobbról elkerülve egy erdősávban haladunk tovább Alsópetény központjába. Itt pecsételni a buszmegálló hirdetőtáblájánál vagy a kocsma (Petőfi úti 16.) bejáratánál tudunk.

A faluszéli útelágazásban a keresztnél balra, majd pár száz méter után szintén balra, a bokros mezőn pedig élesen jobbra fordulunk. A Kecske-kő gerincén az újabb elágazásban balra térünk, és ötszáz méter után lefordulunk jobbra. A völgy túlsó oldalában felkapaszkodunk egy földútra: azt keresztezve egy ösvényen kezdetben hegyoldalban, majd egyre lejjebb ereszkedve, a hegyháton kanyarogva Romhányba jutunk, ahol az OKK bélyegzőkért a Rákóczi úti presszóig vagy a vasútállomásig kell mennünk.

Az országúton továbbmegyünk Kétbodonyba, ahol a Madách Imre úti kocsmánál pecsételünk. A települést a Deák Ferenc utcán hagyjuk el, a Cser-hát tövében lévő útelágazásból pedig nagyjából egyenesen indulunk tovább. Később az erdőt elhagyva balra térünk. A Büdös-tó-hegy oldalában leereszkedve a keréknyomok egy erdei makadámútba torkollnak, ezen jobbra megyünk tovább.

A következő dombtető túloldalán az út jobbra kanyarodik, és keresztezi a vonatsíneket. A vágány bal oldalán az erdőn át megművelt földterület sarkára érünk. Itt balra, a mező végén, a Galga-patak túlpartján jobbra fordulunk, és a keréknyomon megmásszuk az Eresztvény dombhátát. Innen leereszkedünk Becske községébe. Itt az ABC-ben, a kocsmában és a fagyizónál is van kéktúra pecsételődoboz.

Hossz: 1160 km

Szakaszok: 27 db

Pecsételőhelyek: 149 db

Szintemelkedés: 35.405 m

Szintcsökkenés: 35.198,6 m

Teljesítők száma

(2017. 01. 25-ig): 5835 fő

Céges rendezvények

Magyarország második legmagasabb pontján fekvő Galyatető Turistacentrum vállal céges rendezvényszervezést, csapatépítést, családi összejövetel és ünneplések kivitelezését.

Erdei iskola általános iskolások számára

Szeretettel várjuk az általános iskolás gyerekeket!
A dormitóriumban 31 főt tudunk elhelyezni, a kísérő felnőtteknek fürdőszobás szobát biztosítunk, igény szerint.