OKT

40,5 km

OKT-16

OKT-18

A kiindulópont Nagymaros kompkikötője, de pecsételni a vasútállomás peronján tudunk. A települést elhagyva belépünk az erdőbe, és a Templom-völgyig kaptatunk, majd egy kis terasz után addig kapaszkodunk, amíg a gyalogút kikanyarodik a hegyoldalba. Az

elágazásban balra térve a Szent Mihály-hegy és a Hegyes-tető közti gerincélre jutunk, és az Ürmös-réten át elérjük a csúcson lévő Julianus barát tornyot.

Az északi oldalban a Világos-térig ereszkedünk, majd a rét túloldalán a fák közti keréknyomon megyünk tovább a Köves-mezőre. Ezen átvágva keresztezzük az aszfaltutat, és azzal párhuzamosan balra indulunk tovább. Később átkelünk az út bal oldalára, hogy egy keskeny rétsávot követve leereszkedjünk a völgybe. Innen jobbra egy széles földút vezet ki keskeny és kanyargós utakra, gyakori irányváltások közepette érkezünk a Törökmező turistaházhoz. A pecsételődobozt a turistaház éttermének bejáratánál a falon találjuk. Pecsételés után az épület mögötti ösvényen leereszkedünk a Halastó völgyébe, keresztezzük a Malom-völgyi-patakot, és balra, majd egy elágazásban élesen jobbra térve felkapaszkodunk a fennsíkra.

A Békás-rétet először elkerüljük az erdőben, de később átvágunk rajta. Földutunk nemsokára ösvénnyé szűkül, amelyen leereszkedünk a Kóspallagra vezető országútra. Innen hamar beérhetünk a községbe, amelyen átgyalogolva nekiindulunk a kálváriához vezető kaptatónak. A tetőn a keréknyomok bal kéz felé, majd a következő útelágazásban jobbra térnek. A gerincen átbukva leereszkedünk a Ló-hegyi-patak völgyébe, és a vízfolyás

túlpartján haladó ösvényre lépünk. Ez Kóspallag felett balra törik, majd a Nagyirtáspusztára vezető országútra tér, amelyen jobbra fordulunk a Kisinóci turistaház felé, és a teraszos sörkert faoszlopán található bélyegzővel pecsételünk.

Az utat folytatva pár lépés után széles keréknyomra térünk az aszfaltról, és egy erdőfolton át a Pokol-völgyi-patakhoz érünk. A túlparti földúton megérkezünk a 700 méteres tengerszint feletti magasságig egyenesen emelkedő Inóci-vágásba, amelynek tetejétől kanyargós erdei úton kapaszkodunk tovább a Luczenbacher úthoz. A Gács-nyeregnél elérjük a Nagy-hideg-hegyi turistaház szervizútját, majd dombok között hullámozva ismét rátérünk a korábban már keresztezett makadámútra. Felérve a Nagy-Hideg-hegyi turistaházhoz, bent a ház büféjénél pecsételünk.

Szintezve haladunk tovább, aztán az erdőben jobbra térünk egy meredeken ereszkedő ösvényre, amely földútra jut ki. Elérjük a Rakodó nyergét, ahonnan felkaptatunk az Égés-tetőre. Utunkat a Nagy-Hideg-hegy és a Csóványos közti gerincen folytatjuk utóbbi csúcsáig. Érdemes a kilátóból megtekinteni a páratlan börzsönyi panorámát. A lapos tetőt elhagyva egy jól kijárt ösvényen ereszkedünk az Árva-kúti-rétig, és rátérünk a Három-hárs gerincét követő földútra.

A Fultán-kereszt utáni elágazásban balra fordulunk, és kevésbé kijárt nyomokon átvágunk a fiataloson. Az ösvény a régi erdőbe vezet. Rövidesen rátérünk a Saj-kút-bércen haladó gyalogútra. Megközelítőleg húsz perc múlva jobbra fordulunk a Saj-kút mellett futó útra, majd leereszkedünk a Boros-patak völgyébe. A vízfolyáson átkelve felkapaszkodunk a Szalatnya oldalába, aztán hosszú menet után egy lezárt fémsorompónál elhagyjuk az erdőt, és a mezőkön futó keréknyomokon lejutunk a Fekete-patak völgyébe. A túlpartra áttérve felhágunk a dombtetőre, a jobbkanyar után az elágazásban, a feszületnél jobbra fordulunk, majd a Kálvária-domb és a földek közt haladva leereszkedünk Nógrád községbe. A vasútállomás várótermében, a jegypénztárnál találjuk a pecsételődobozt a bélyegzővel.

Hossz: 1160 km

Szakaszok: 27 db

Pecsételőhelyek: 149 db

Szintemelkedés: 35.405 m

Szintcsökkenés: 35.198,6 m

Teljesítők száma

(2017. 03. 31-ig): 5853 fő

Céges rendezvények

Magyarország második legmagasabb pontján fekvő Galyatető Turistacentrum vállal céges rendezvényszervezést, csapatépítést, családi összejövetel és ünneplések kivitelezését.

Erdei iskola általános iskolások számára

Szeretettel várjuk az általános iskolás gyerekeket!
A dormitóriumban 31 főt tudunk elhelyezni, a kísérő felnőtteknek fürdőszobás szobát biztosítunk, igény szerint.