OKT

24,4 km

OKT-15

OKT-17

Pecsételés után elindulunk Dobogókőről, kelet felé bandukolunk a hegygerincen, elhaladunk a Hotel Nimród épülete mögött, és leereszkedünk a gerinc alatt vezető keskeny aszfaltúthoz. Hamarosan megpillantjuk a Makovecz Imre tervezte síház épületét.

Elmegyünk mellette, és még mielőtt a sípálya felső végére érnénk, jobbra kanyarodunk az aszfaltútból kiágazó földútra.

Követjük a jelet, az Öreg-vágás-hegyen haladunk, majd meredeken ereszkedünk a Bükkös-patak völgyébe, és elérjük a Sikárosi-rét északnyugati sarkát. Délkelet felé indulunk tovább, utunk egy ideig együtt halad a piros jelzéssel, majd miután az leválik, elérjük a Szilágyi Bernát-forrást. Rövidesen elhagyjuk az erdőt, és kiérünk a Sikárosi-rét egy másik részére, innen a Sikárosi erdészház az irány, ahol az erdészház előtti fán kihelyezett bélyegzővel pecsételünk. Az bekötőútján teszünk néhány lépést, aztán a kerítés végénél jobbra fordulunk, és elérjük az erdőt.

A Lenkó-emlékmű után utunk befordul a Bükkös-patak völgyébe. Elhaladunk az egykori gyermektábor mellett, majd egy kis hídon átkelünk a Bükkös-patak felett. A következő elágazásnál a kék sáv balra tér, innen érjük el a Pilisszentlászló előtti gerincet, majd a községet. A faluban három helyen is bélyegezhetünk, a Kis Rigó Étterem kapujánál, a Gesztenyés Étterem bejáratánál és a Janosikova kocsmában. Ha ez utóbbit választjuk, kis kitérőt kell tennünk a Béke utcába (kb. 90 m).

A főtérről a Honvéd utcán indulunk tovább, és elhagyjuk a házakat. A kapaszkodó meredeksége csak a Rózsa-hegy nyergében enyhül. Keresztezzük a Szent László-hegy gerincét, majd hosszú ereszkedésbe kezdünk. Az erdő szélén megpillantjuk a Pap-réti erdészházat a ház kerítésén a pecsételődobozzal. Pecsételés után átvágunk az erdészeti aszfaltutak kereszteződésén, és hamarosan elhaladunk a Pálócki-rét mellett.

Útelágazáshoz érkezünk. Balra fordulva követjük a jelet, egy ideig vadszederbokrok közt haladunk. Megérkeztünk az Urak asztala meredeken leszakadó keleti oldalába. Röviden ereszkedünk a Vízverés nyergének tisztására, innen az Őr-hegy dombhátára kapaszkodunk, amelynek a végén kilátóponthoz érkezünk. Ereszkedni kezdünk egészen a Visegrádi-kapu nyergéig, ahol rátérünk a földútra, majd kis kaptatóval felérünk a Sóstó-rétre. Onnan a Fekete-hegy ligetes tetejére megyünk, majd lejutunk a Nagy-Villám nyergében elterülő hatalmas autóparkolóhoz. A pecsételőhelyekhez kis kitérővel juthatunk el és választhatunk, hol bélyegzünk, vagy a Nagy-Villám Vendéglő főbejáratánál, vagy fent a csúcson a Zsitvay-kilátó ajtajánál.

Továbbindulunk, és hamarosan elérünk a visegrádi fellegvár autóparkolójához, illetve az állandóan vizet adó csobogókhoz. A fellegvár kapujához vezető feljáróút kezdete mellett bal oldalon pillantjuk meg a hegyről levezető gyalogösvényt. Erre rákanyarodva megközelítőleg húszperces ereszkedéssel érkezünk meg Visegrádra. A Rév utcán lemegyünk a Duna-parton futó 11-es főútig, egy aluljárón átkelünk alatta. Itt kompra szállhatunk, hogy a túlsó parton Nagymarosról folytathassuk utunkat. A kompnál, a kikötő felhajtójánál egy villanyoszlopon találjuk a pecsételődobozt.

Hossz: 1160 km

Szakaszok: 27 db

Pecsételőhelyek: 149 db

Szintemelkedés: 35.405 m

Szintcsökkenés: 35.198,6 m

Teljesítők száma

(2017. 05. 19-ig): 5863 fő

Céges rendezvények

Magyarország második legmagasabb pontján fekvő Galyatető Turistacentrum vállal céges rendezvényszervezést, csapatépítést, családi összejövetel és ünneplések kivitelezését.

Erdei iskola általános iskolások számára

Szeretettel várjuk az általános iskolás gyerekeket!
A dormitóriumban 31 főt tudunk elhelyezni, a kísérő felnőtteknek fürdőszobás szobát biztosítunk, igény szerint.