OKT

22,9 km

OKT-14

OKT-16

Pecsételés után keresztezzük a Budapest–Esztergom-vasútvonalat, aztán a híd előtt letérünk a Rozália téglagyár aszfaltos bekötőútjáról az Aranyhegyi-patak partján futó keréknyomra. Egy kilométer után a keresztben haladó mezei dűlőúton jobbra fordulunk,

átkelünk az újabb hídon, majd néhány perc múlva a Bécsi úton is, és felkaptatunk a Kövesbérci utca végéig, ahonnan gyalogösvényen megyünk tovább. Az emelkedés hirtelen szűnik meg egy balkanyar után. A fennsíkon ösvényeken és keréknyomokon haladunk, többször is irányt váltva úgy, hogy az elágazásokban mindig figyeljük a jelzések útmutatásait.

Pilisborosjenő szélső házsorainál az utolsó házaknál balra térünk az elágazásban, a kijártabb földúton maradva, amely pár száz méter után egy dűlőútba torkollik. Mi egyenesen haladunk a túloldalon kezdődő ösvényen, amely egy kis halmon vezet át. Keresztezzük a fennsík széléről ereszkedő földutat, és a mező peremén indulunk tovább. A keréknyomok később az erdő szélén futó széles földútba torkollnak, erről azonban 5-600 méter után letérünk jobbra, az erdőbe vezető gyalogútra, amely hamarosan beleszalad a hegyoldalban felkapaszkodó nyiladék földútjába. Hamarosan rácsatlakozunk a hegyoldalban szintező földútra, aztán egy elágazásban jobbra térünk a Rédlinger Adolf útra.

Az erdőből kiérve egyre magasabbra kapaszkodunk, és végül egy jobbkanyarral kibukkanunk a Kevély-nyereg tisztására, ahol az esőbeálló melletti fán megtaláljuk a pecsételődobozt.

Az ereszkedést az északi oldalon, erdei keréknyomokon kezdjük meg, amelyek a hegy lábánál egy szélesebb földútba torkollnak. Ezen balra indulunk el, aztán felkapaszkodunk egy kis nyeregbe, és egy hatalmas hársfát megkerülve megyünk tovább, most már a széles gerincen vezető földúton. Később keresztezzük az országutat a Csobánkai-nyeregnél. Innen a gerinchátat követve egyenesen haladunk tovább az erdőhatárig. A fák közt elágazáshoz jutunk, ahol jobbra fordulunk, és az erdészeti sorompó után kaptatni kezdünk a makadámúton.

A kis tetőn a kereszteződésben, majd néhány lépéssel később is jobbra fordulunk, és az ösvényen a Szent-kút kápolnájának tisztásáig ereszkedünk. Innen földúton baktatunk, amely a domb tövében, a tisztás után jobbra fordul. Mi azonban a balra induló ösvényen folytatjuk utunkat. Nagyjából egyórás gyaloglás végén a földút keresztezi a Kovács (Dera)-patakot, aztán ligetes rétre érkezünk. Hamarosan beérünk a Szurdokba.

Felfelé haladva a kis hidakon többször is átkelünk a patakon, aztán a völgy felső végében egy gázlót is igénybe veszünk. A jól kiépített ösvényről egy szélesebb földútra térünk, amelyen rövidesen elérjük Pilisszentkereszt alsó házait. Itt egy kis hídon átkelve balra fordulunk, majd kisebb utcácskákon a település központjába jutunk. Pecsételőhelyeket a “központban” találunk: a Felső Kocsmában és a Diszkontbolt ablakrácsán.

A települést elhagyva földúton indulunk tovább. Átvágunk az országúton, majd egy vízmosáson, és felkapaszkodunk a Zsivány-sziklák felső végéig, ahol az elágazásban jobbra térünk. Köves ösvényen folytatódik a túra, majd a Kanyargós-patak völgyében jobbra fordulva kis fahídon kelünk át, és a szurdokból kikapaszkodva elérjük Dobogókőt. Itt az Eötvös Lóránd turistaház bejáratnál, a falon kihelyezett bélyegzővel pecsételünk.

Hossz: 1160 km

Szakaszok: 27 db

Pecsételőhelyek: 149 db

Szintemelkedés: 35.405 m

Szintcsökkenés: 35.198,6 m

Teljesítők száma

(2017. 03. 31-ig): 5853 fő

Céges rendezvények

Magyarország második legmagasabb pontján fekvő Galyatető Turistacentrum vállal céges rendezvényszervezést, csapatépítést, családi összejövetel és ünneplések kivitelezését.

Erdei iskola általános iskolások számára

Szeretettel várjuk az általános iskolás gyerekeket!
A dormitóriumban 31 főt tudunk elhelyezni, a kísérő felnőtteknek fürdőszobás szobát biztosítunk, igény szerint.