OKT

65,9 km

OKT-10

OKT-12

Gerecsei szakaszunkat Szárliget vasútállomásától kezdjük, ahonnan keleti irányba keresztezzük Hajagos gerincét. A túloldalon leereszkedve egy közútra érve áthaladunk az autópálya alatt, ami után rögtön balra fordulunk egy legelőre. A dombtetőre

kapaszkodva fiatalos erdőben haladva hamarosan megérkezünk a nagyegyházi halastavakhoz. Elgyalogolunk a Kettes-tó mellett, s hamarosan kapaszkodni kezdünk a dombgerincre. Innen leereszkedünk a Váli-víz völgyébe, innen a Hársas-oldalban irány a Somlyóvár alig kivehető sáncmaradványainak szomszédságában fekvő fennsík.  A kulcsosháztól, ahol beszerezzük az újabb pecsétünket (pecsételődoboz a ház falán az ajtó mellett), felkapaszkodunk a Somlyó vállára, majd ereszkedünk Tornyópuszta bekötőútjáig.

Soron következő célpontunk Koldusszállás vadászlakja lesz. A vadászlak előtt, mielőtt kiérnénk az erdőből, egy tölgyfán találjuk az egyik kéktúra bélyegzőt. A másikat a vadászlak után az út mentén, egy villanyoszlopon.

Innen utunk a Pes-kő-hegy oldalában halad, majd kiérünk Vértestolna bekötőútjára. Ráfordulunk az aszfaltútra, és elérjük a Tarjánból Tardos felé haladó országutat, ahonnan először a Fábián-kő dombtetejét vesszük célba, majd a Bánya-hegy nyergén fekvő tisztást. A tisztáson, az erdő szélén, egy öreg tölgyfára kihelyezett bélyegződoboznál szerezzük be újabb pecsétünket.

Továbbindulunk a kőfejtőbe vezető földúton, utána rögtön jobbra,

egy keréknyomra térünk. A szintemelkedés nem jelentős, de kilométereken át kitart. Körbejárjuk a Gerecse hegy (Nagy-Gerecse) nyugati és északi oldalát, elérkezünk a Sandl-hárshoz, ahonnan pár perc alatt elérjük a Gerecse-üdülő bekerített telkét. A kerítésen találjuk a pecsételődobozt.

Bélyegzés után Pusztamarót felé haladunk, odaérkezvén az út az erdei pihenőháznál jobbra fordul, de mi átvágunk egyenesen az erdőszéli pihenőpadokig. A padok mögötti fenyőn látjuk meg a pecsételődobozt, a fa mögött pedig az öreg temető húzódik. Pusztamaróton a kékről kis kitérővel a Sólyomfészek Ifjúsági Tábor büféjénél is pecsételhetünk, szintén a kéktúra bélyegzővel.

A Vaskapu szurdokvölgye felé megyünk, onnan a Bajót és Bajna közötti országút az irány, majd a Kökényes-hegy oldala. Utunk irtásfoltok szegélyén emelkedik, felérünk a tetőre: innen látszik a Hegyes-kő sziklás és a Nagy-Gete erdős kúpja. Enyhe ereszkedés következik, amelynek a végén aszfaltozott úton érjük el Péliföldszentkereszt kis templomának feljáróját. A templomhoz felérve, onnan továbbhaladva, a templom mögötti kávézó teraszán pecsételünk az itt kihelyezett bélyegzővel. Azonban ha elsétálunk az öreg tölgy tövében álló pihenőpadokig, ott is pecsételhetünk.

Hamarosan eljutunk a Szent-kút forrásához. Felkapaszkodunk az Öreg-kő lábához, ahonnan éles kanyarral ereszkedünk vissza az erdő alatti földekre. Széles mélyúton érkezünk meg Mogyorósbányára. A pecsételőhely a Kakukk söröző bejáratánál található, így kitérőt kell tennünk hozzá az Alkotmány utcába. Innen visszatérünk a község főterére, és a buszmegálló mellett nyíló keskeny utcán indulunk tovább. Elhagyjuk a települést, haladunk egyre feljebb a Kőszikla oldalában. A tető után ereszkedni kezdünk Tokod pincéinek völgyében. A Tokodi pincéknél, a Kavics-laknál kihelyezett bélyegzővel pecsételünk. Innen a Hegyes-kő sziklás kúpja a cél.

Leereszkedünk Tokodra. Bélyegzőt a városban, a kékről letérve a Kossuth utcai Aladár kocsmában is találunk, amennyiben a Tokodi-pincéknél kihagytuk volna a pecsételést.

Az OKK gerecsei szakaszának legmegterhelőbb emelkedője következik. Irány a Nagy-Gete csúcsa! A Szabadság utcán indulunk, elérünk a Tőkés-tető és a Nagy-Gete közötti Sörház-völgybe. Egyre erősebb emelkedőn haladunk: először az Öreg-kő sziklás oldalcsúcsát hódítjuk meg, a következő tisztásról pedig feltűnik a Nagy-Gete. Hamarosan elérjük a csúcsán álló, több méter magas fakeresztet. Innen Dorogig ereszkedünk. Dorog vasútállomás peronján, a forgalmi iroda bejáratánál kihelyezett pecséttel bélyegzünk.

Hossz: 1160 km

Szakaszok: 27 db

Pecsételőhelyek: 149 db

Szintemelkedés: 35.405 m

Szintcsökkenés: 35.198,6 m

Teljesítők száma

(2017. 03. 31-ig): 5853 fő

Céges rendezvények

Magyarország második legmagasabb pontján fekvő Galyatető Turistacentrum vállal céges rendezvényszervezést, csapatépítést, családi összejövetel és ünneplések kivitelezését.

Erdei iskola általános iskolások számára

Szeretettel várjuk az általános iskolás gyerekeket!
A dormitóriumban 31 főt tudunk elhelyezni, a kísérő felnőtteknek fürdőszobás szobát biztosítunk, igény szerint.