OKT

51,0 km

OKT-09

OKT-11

Vértesi túránkat Bodajk szélén, Csókakő vasúti megállóhelyén kezdjük. A bekötőúton kisétálunk a 81-es főúthoz, majd átvágunk rajta, s rövidesen elérjük a Csókakő felé induló aszfaltutat. Amikor a Kossuth Lajos utcán haladva elmegyünk Szent Donát faragott

faszobra előtt, a Vár utcán felkapaszkodunk Csókakő vára alá. A vár alatti parkoló villanyoszlopán találjuk a kéktúra pecsételődobozt.

Pecsételés után gyalogolunk tovább a Vértes 400–450 méter magas fennsíkjára. Gyalogösvényünk beletorkollik egy keresztező aszfaltútba. Az elágazásnál egyenesen folytatjuk utunkat a Kocsmáros-dombon átvezető földúton, innen a Vén-cser erdőrész nyiladékain haladunk tovább, majd ismét egy keskeny aszfaltútra jutunk. A jelzéseket figyelve jobbra indulunk, majd egy hajtűkanyarban bal kéz felé egy földútra térünk. Rövid emelkedő után érünk a hegytetőre, ahonnan már nincs messze a Géza-pihenő. Innen a völgybe lefutó utat követjük, amely több völgyúttal egyesülve levezet Gántra. A községben a kék jelzések a Kossuth utcán vezetnek. Pecsétért a Gránás turistaházat, vagy Mary Néni vendéglőjét kell felkeresnünk, mindkettőhöz a kékről kis kitérővel juthatunk el.

A Pap-völgy végén elérjük a kék négyszög jelzés elágazását, ahonnan balra fordulva jutunk el Mindszentpusztára, ahol a kulcsosház kerítésén találjuk a kéktúra pecsételődobozt.

Visszatérve a kék jelzésre a Ciklámen-völgybe ereszkedünk le, és miután kiválik a kék négyszög jelzés, jobbra megyünk tovább.

Felkapaszkodunk a Som-hegy oldalába, a keskeny aszfaltúton jobbra indulunk, majd letérünk egy párhuzamosan haladó ösvényre. A Batonna-hegy „meghódítását” követően elérünk az Oroszlány és Csákvár közötti országútig. A kék sáv jelzések itt balra vezetnek tovább. Pecsételéshez jobbra fordulunk a kőhányási Esterházy-kápolna felé. A Steinau vendégház előtti faoszlopon találjuk a bélyegzőt.

Visszatérve a kékre, néhány száz lépésre egy földút nyílik a műút jobb oldalán – azon haladva érkezünk meg a Cseresznyefa-hajtás tetejére, majd átvágunk az Űző-hegyen. Útelágazáshoz érünk: az a kék nyomvonala balra folytatódik az aszfaltúton, a jobbra induló kék rom jelzéseket követve juthatunk el a Gesztesi várhoz. Mindkét helyen elérhető a kéktúra bélyegző. Az Arany János utcán sétálunk ki a községből, majd egy kis kaptatást követően felérünk a gerincre, ahonnan földúton ereszkedünk le a Mátyás-kút melletti pihenőhöz. Innen észak felé, a Szarvas-kút irányába haladunk tovább.

Utunk nemsokára lejteni kezd, s megpillantjuk a Rockenbauer Pál-emlékfát. Vitányvár aljából egy szűk völgyön át visszakapaszkodunk a fennsíkra, és némi kanyargás után egy erdőgazdasági aszfaltúthoz érkezünk. Lefelé megyünk tovább, az elágazásnál balra fordulunk, aztán megint balra a keréknyomokat követve, majd sziklák, kövek között lépegetve kerüljük meg a szurdok sziklatorlaszát. A Birka csárdánál érjük el az 1-es főutat. Átvágunk rajta, és a túlsó oldalon induló földúton ballagunk tovább. Hamarosan megérkezünk Szárligetre, ahol a vasútállomás épületén, a forgalmi iroda előtt találjuk a pecsételődobozt.

Hossz: 1160 km

Szakaszok: 27 db

Pecsételőhelyek: 149 db

Szintemelkedés: 35.405 m

Szintcsökkenés: 35.198,6 m

Teljesítők száma

(2017. 03. 31-ig): 5853 fő

Céges rendezvények

Magyarország második legmagasabb pontján fekvő Galyatető Turistacentrum vállal céges rendezvényszervezést, csapatépítést, családi összejövetel és ünneplések kivitelezését.

Erdei iskola általános iskolások számára

Szeretettel várjuk az általános iskolás gyerekeket!
A dormitóriumban 31 főt tudunk elhelyezni, a kísérő felnőtteknek fürdőszobás szobát biztosítunk, igény szerint.