OKT

Keleti-Bakony

Zirc - Bodajk, Csókakő vmh.

1148 m

-1384 m

60,0 km

OKT-08

OKT-10

Zirc városából Nagyesztergárra gyalogolunk, s ott az Erdei Ferenc utcába jobbra fordulva jutunk el a község szélére. A keréknyomokon haladva egy völgybe érünk, majd jobbra térve kapaszkodunk fel a domboldalba. Később a Gaja patak mellett gyalogolva aszfaltútra

váltunk, majd egy fahídon kelünk át a vízfolyáson. Utunk Bakonynánára visz. A község Alkotmány utca - Tési út elágazásában a sávjelzések jobbra vezetnek. Ebben az elágazásban találjuk a villanyoszlopra szerelt pecsételődobozt.

Kavicsos sétányon haladunk tovább, az egykori fűrészmalom épületét elhagyva betérünk az erdőbe, és irány a Vadalmás dombgerince, ahonnan visszaereszkedünk a Gaja látnivalókban bővelkedő, szurdokszerű völgyébe, amelynek túlsó végén elérjük a Szentkút ligetét, majd Jásdot. Jásdon két pecsételőhely közül is választhatunk, vagy a vegyesboltnál vagy a bisztrónál bélyegzünk.

Pecsételés után a Patak utcán haladva, a gyalogút végén, ismét érintjük a Gaja vízfolyását, majd felkapaszkodunk a Tési-fennsíkra. Innen rövid kitérővel felkereshetjük a 2014-ben átadott Széchenyi Zsigmond-kilátót. Elérjük Tést és Csőszpusztát. Csőszpusztán az Alba Regia Barlangkutató háznál pecsételünk.

Bélyegzés után visszatérünk az Országos Kéktúra útvonalára, és továbbmegyünk a Hamuházig. Kavicsos földúton haladunk, amelyről rögtön egy ösvényre, jobbra térünk le, majd balra, a keréknyomokra fordulunk. Elérjük a Tűzköves-árkot, s rövidesen egy hatalmas irtásfolt felső peremére érkezünk. Ereszkedünk, érintjük az erdei szentélyt, a völgyben futó úton pedig balra

indulunk. A Kisgyón Természetbarát Telepnél elágazásba érünk. Itt az OKT nyomvonala jobbra vezet.  Dönthetünk, hogy pecsétért kis kitérővel (kb. 50 m) elmegyünk a Gyöngyvirág Kulcsosházhoz, vagy tovább a kéken egy nagy elágazásban a Kékkör információs táblájánál bélyegzünk.

Pecsételés után folytatjuk utunkat a Dóra-hegy megmászásával. Hamarosan a keréknyomok egy földútba torkollnak: itt délkelet felé indulunk, majd a földutak villaszerű elágazásában balra térünk. Többször keresztezzük a távvezetéket, és először jobbra, aztán balra, egy másik földútra fordulunk. A piros sáv jelzésnél jobbra tartunk. Bakonykútiban ráfordulunk a Szabadság utcára. Az utca végén, a buszmegállónál, szemben a Polgármesteri Hivatallal találjuk meg a pecsételődobozt egy villanyoszlopon. A főutcán megyünk tovább, és jobbra fordulunk az Ady Endre utcába. Felkapaszkodunk a község fölé magasodó fennsíkra, ezt követően leereszkedünk a völgybe. Megmásszuk a következő dombot, majd a Bogrács-hegy után az elágazásban balra térünk. A völgyben futó országúton mintegy 100 méternyit haladunk jobbra, a bánya bekötőútjáról pedig belépünk az erdőbe. A Becsali büféhez érve a falra kihelyezett pecsételődoboznál bélyegzünk.

Pecsételés után a Fehérvárcsurgó víztározó déli végét megkerülő aszfaltúton haladunk, a gátnál ráfordulunk a keréknyomokra. Keresztezzük az országutat, és betérünk az üdülőtelep házai között vezető utcára. Hamarosan jobbra térve (egy kapun keresztül) belépünk a fák közé. Irány az Öreg-hegy, onnan lefelé haladva elérjük a patakot, és a keményre taposott gyalogúton követjük a meder vonalát.

A Varjúvárat megkerülve a Gaja völgyéből egyenesen a Bodajk feletti sípályához kapaszkodunk fel. A “Melegedő” faház korlátján találjuk az első bodajki pecsétet. A településen áthaladva a Fenyő Bisztróban, valamint a Bodajk-Csőkakő vasútállomás villanyoszlopán szintén bélyegezhetünk a bodajki pecséttel.

Hossz: 1160 km

Szakaszok: 27 db

Pecsételőhelyek: 149 db

Szintemelkedés: 35.405 m

Szintcsökkenés: 35.198,6 m

Teljesítők száma

(2017. 05. 19-ig): 5863 fő

Céges rendezvények

Magyarország második legmagasabb pontján fekvő Galyatető Turistacentrum vállal céges rendezvényszervezést, csapatépítést, családi összejövetel és ünneplések kivitelezését.

Erdei iskola általános iskolások számára

Szeretettel várjuk az általános iskolás gyerekeket!
A dormitóriumban 31 főt tudunk elhelyezni, a kísérő felnőtteknek fürdőszobás szobát biztosítunk, igény szerint.