OKT

41,4 km

OKT-07

OKT-09

Pecsételés után a vasútállomásról Városlőd irányába indulunk. Az aszfaltúton hamarosan el is érjük a szélső házakat. A hosszú Pille utcára, majd a Kossuth utcára ráfordulva nézhetjük meg a faluközpontban a templomot. A német nemzetiségi tájháznál

fordulunk jobbra. A sarkon, a Fenyves kocsmában találjuk a másik városlődi pecsétet.

Tovább, egy öreg kőhídon átballagunk a Torna-patak felett és egy aluljárón a vasút alatt, majd balra, a Hölgykő utcára térve, az utolsó házak után a 8-as főút alatt is átkelünk. Az aluljáró túlsó oldalán felkapaszkodunk a Csehbánya község felé induló aszfaltútra, s azon megyünk tovább. Később a Hölgykő várához vezető kék romjelzések indulnak jobb kéz felé, de mi balra, a Torna-patakot tápláló egyik kis erecske völgyébe ereszkedünk le, majd egy rétre kapaszkodunk fel. Rövidesen erdei útra térve leereszkedünk a Pince-forrásnál a Torna völgyébe, átlábalunk rajta egy gázlónál, és elhagyjuk a kék kereszt jelzés Csehbányára induló letérését.

Hamarosan egy használaton kívüli vasúti nyomvonal vezet minket végig a Vámos-patak völgyén, erdőben haladva, átkelve a lapos dombgerincre. Egy erdei pihenőhely asztalai és esőbeállója mellett keresztezzük a bauxitszállító utat. Rátérünk az innen észak felé induló földútra. Egy kis patak völgyébe leereszkedve érjük el a vadászházat, utána rátérünk a murvás útra.

Az enyhén lejtő földút végigkanyarog a völgy alján a Jáger-rét mentén. Bő egy kilométer után, egy éles balkanyar előtt, a kék jelzések jobb kéz felé, egy ösvényre vezetnek a meredek

hegyoldalban. A bélyegzéshez viszont tovább kell menni az úton, amíg egy éles balkanyar után el nem érjük Németbánya szélső házait. A pecsételődobozt a Kossuth utca végén, egy faoszlopon találjuk. Bélyegzés után visszatérünk a kék jelzés leágazásába. A Szállás-tető lapos fennsíkjára érve hullámvasutazva haladunk tovább az erdőben egészen Bakonybélig. Egy hosszabb, aszfaltozott ereszkedő végén elmegyünk a Gerence fogadó mellett, ami egyben az egyik bakonybéli pecsételőhely is. A bélyegző a fogadó bejáratánál az ablakban került kihelyezésre.

Visszatérve az Országos Kéktúra nyomvonalára, egy fahídon keresztezzük a Gerencét, egy réten átvágva elhaladunk a Bakony Hotel parkjának kapuja előtt, aztán az Ady Endre utcán érjük el Bakonybél főutcáját, a Pápai utat. Pecsételőhelyet a faluban a Vadszőlő Étteremnél is találunk. A községet elhagyva nagyjából két kilométer után térünk le kényelmes utunkról balra, keréknyomokra, majd néhány lépés után hirtelen váltással jobbra, egy erdei ösvényre. Meredeken kapaszkodni kezdünk, a kimerítő kaptató végén elérjük az erdőhatárt, rátérünk a kanyargós Lipka útra, de erdei ösvényeken vágjuk át a szerpentinkanyarjait.

Feljebb az aszfaltúton kanyarogva érkezünk a Kőris-hegy tetejére, a radarállomás parkolójába. A parkolótól már néhány lépéssel elérhető a 709 méter magas hegytetőn álló Vajda Péter-kilátó építménye, melynek lábán, a faoszlopon találjuk a pecsételődobozt a bélyegzővel.

A Kőris-hegyről jól kijárt gyalogúton kezdjük meg az ereszkedést, hamarosan magunk mögött hagyjuk az erdőt, és a mezők szélén átvágva kiérünk a Szépalmapusztára tartó murvás kocsiútra. Elhaladunk a Hotel Szépalmához vezető bekötőút elágazása mellett, és folytatjuk túránkat az itt már aszfaltburkolatos úton.

Sokáig megyünk az aszfaltcsíkon, majd az erdőszélen, a szélső fák között haladó ösvényen, aztán újra az aszfalton. Borzaváron három helyen is bélyegezhetünk a Fő úton végighaladva: a Polgármesteri Hivatal épülete előtt, a vegyesbolt melletti kerítésen, valamint az Oázis presszó teraszán.

A bélyegzőlenyomat beszerzését követően leereszkedünk a Borzavári-ér völgyébe. Hamarosan elérjük Zircet. A vasútállomáson pecsételünk, a pecsételődobozt a jegypénztár mellett találjuk.

Hossz: 1160 km

Szakaszok: 27 db

Pecsételőhelyek: 149 db

Szintemelkedés: 35.405 m

Szintcsökkenés: 35.198,6 m

Teljesítők száma

(2017. 01. 25-ig): 5835 fő

Céges rendezvények

Magyarország második legmagasabb pontján fekvő Galyatető Turistacentrum vállal céges rendezvényszervezést, csapatépítést, családi összejövetel és ünneplések kivitelezését.

Erdei iskola általános iskolások számára

Szeretettel várjuk az általános iskolás gyerekeket!
A dormitóriumban 31 főt tudunk elhelyezni, a kísérő felnőtteknek fürdőszobás szobát biztosítunk, igény szerint.