OKT

17,0 km

OKT-04

OKT-06

Az igazoló pecsétek begyűjtése után visszatérünk a Dózsa György utcán a főútra, s azon haladva érjük el néhány perc alatt a belvárost. A Fő térről indulunk jobbra, egy kapualjon át a Malom-tóhoz, majd a parkon áthaladva a Vastagh János utca végén hagyjuk

el a település utolsó házait. Érdemes a kék barlang jelzést követve felkeresni a Tapolcai-tavasbarlangot.

Keresztezzük a Tapolcát elkerülő főutat, aztán egyenesen a Szent György-hegy felé indulunk tovább egy keskeny aszfaltúton. Kopott aszfaltúton vágunk át a szőlők között, aztán egy kis fasorban az impozáns hegy felé fordulunk, s utunk emelkedni kezd. Lassan elmaradoznak a szőlőtáblák, és présházak, szőlőskertek közé érünk. Jobbról csatlakozik a piros jelzés, előttünk feltűnnek a bazaltorgonák. A füves keréknyomokról az utolsó jobb oldali présháznál kell letérni, aztán a ház mellett eloldalazva beérünk az erdőbe, és egy bazalt lépcsősoron kapaszkodunk fel a volt Szent György-hegyi turistaház (jelenleg kulcsosház) épületéhez. A kéktúra bélyegzőt a kulcsosház ablakában találjuk, a spaletták mögött.

A kulcsosháztól újra meredeken felfelé haladunk, és hamarosan elérjük a bazaltorgonák lábát. Hosszú lépcsősor vezet fel a látványos sziklaalakzatok között a lapos hegytetőre. Érdemes egy rövid kitérőt tenni a geológiai kuriózumok teteje feletti kilátópontokra, ahonnan nemcsak a környék csodálható meg, de a bazaltszirtekre is szép a rálátás. Néhány perc alatt eljutunk az erdei ösvényen az esővédő házhoz, ahol a balra térő kék jelzés

ereszkedni kezd a fennsíkról. Érdemes azonban itt is egy kitérőt tenni a kék háromszög jelzésen a hegytető kilátópontjára, ahonnan szinte teljes körpanoráma nyílik a környékre.

Az OKK nyomvonalára visszatérve negyedórás menettel elérhetők a déli hegyoldal présházai. Elhaladunk az Oroszlánfejű kút mellett, majd megérkezünk a parasztbarokk Tarányi-présházhoz és a mellette álló Lengyel-kápolnához. Innen aszfaltúton ereszkedünk, aztán balra térve átvágunk a szőlőtáblák között. Hegymagas község bekötőútjára térve egészen a 71-es útig megyünk. Keresztezzük a főutat, jobbra ráfordulunk a kerékpárútra, elhaladunk a szigligeti Várhegy alatt, és ráfordulunk Szigliget bekötőútjára. Hamarosan megérkezünk a szigligeti vár alatti autóparkolóba. A parkoló felett, a templom melletti információs táblán van kihelyezve a szigligeti pecsételődoboz, de további két bélyegzőhely is található a településen: a közeli “In vino veritas” borboltban és a Várpénztár épülete mellett.

A parkolótól kezdődik a romokhoz felvezető sétány. Ha van időnk, kapaszkodjunk fel a romokhoz is, ahonnan csodálatos körpanoráma tárul elénk: szinte az egész Tapolcai-medence belátható innen. Túránkat a Kisfaludy utcában folytatjuk, amely beletorkollik a szélesebb Kossuth Lajos utcába. Körülbelül 500 méter után egy útelágazásban az OKK-nyomvonal balra tér, de jobbra fordulva néhány lépés után az avasi Árpád-kori templom maradványaihoz érhetünk. A kék jelzésre visszatérve aszfaltúton haladva hagyjuk magunk mögött Szigligetet, félig megkerüljük az Antal-hegyet, aztán az országútra befordulva Badacsony felé vesszük az irányt. Keresztezzük a 71-es utat, a vasutat is, majd a kék jelzésről letérve a Badacsonytördemic–Szigliget vasútállomás bekötőútján jutunk el az állomás épületéig, ahol a pénztár mellett találjuk felszerelve a pecsételődobozt a bélyegzővel.

Hossz: 1160 km

Szakaszok: 27 db

Pecsételőhelyek: 149 db

Szintemelkedés: 35.405 m

Szintcsökkenés: 35.198,6 m

Teljesítők száma

(2017. 03. 31-ig): 5853 fő

Céges rendezvények

Magyarország második legmagasabb pontján fekvő Galyatető Turistacentrum vállal céges rendezvényszervezést, csapatépítést, családi összejövetel és ünneplések kivitelezését.

Erdei iskola általános iskolások számára

Szeretettel várjuk az általános iskolás gyerekeket!
A dormitóriumban 31 főt tudunk elhelyezni, a kísérő felnőtteknek fürdőszobás szobát biztosítunk, igény szerint.