OKT

26,7 km

OKT-03

OKT-05

Pecsételés után, visszatérve a kékre, a Kazinczy utcán haladunk tovább. Magunk mögött hagyva a várost az út bal szélén megyünk tovább, s hamarosan feltűnnek Gyenesdiás házai. A legelső keresztutcát elérve balra fordulunk, és a szélső házsor mellett ballagva

egy körforgalomhoz érkezünk. Jobbra fordulunk, és száz méter megtétele után balra tartunk a kápolna felé. Rövid sétát követően beérünk a fenyvesbe.

Felhagyott murvabányák udvarai mellett elhaladva a Nagy-mező kirándulóközpontjához érünk. Ha szeretjük a szép körpanorámát, akkor innen felkapaszkodhatunk a Festetics-kilátóhoz. A kirándulóközpontot egy aszfaltozott úton hagyjuk el, amelyről hamarosan egy földútra térünk le. Utunk a völgy alján húzódó hosszú rét szélén oldalaz, a végén az elágazásban a jelzéseket követve balra térünk. Kellemes sétával kapaszkodunk a dombgerinceken kanyargó kopott aszfaltútra. Itt jobbra térünk, aztán 700-800 méter után balra, egy nyiladék földútjára fordulunk. Ezen jó másfél kilométer megtétele után jobbra tartva ereszkedni kezdünk egy mellettünk futó árokba, amely jól látható a ritkított erdő tölgyfái között.

Néhány száz lépést teszünk meg a völgyecskében, majd jobbra felfelé kanyarodunk egy keréknyomos úton, amely visszavezet a korábban elhagyott murvás erdészeti útra. Ezen aztán hamarosan elérjük Vállus meredeken ereszkedő főutcáját. A templom melletti - jelenleg bezárt - élelmiszerbolt oldalán találjuk a kéktúra bélyegzőt. Továbbmegyünk az utcán, egészen a buszfordulóig, letérünk az aszfaltos főutcáról, majd jobbra, kelet felé indulunk a

község melletti mezőkön keresztül. Kiérünk az erdőből a Lesencefalu feletti mezőkre, és pár perc alatt elérjük a szőlőskerteket. A kerítések mellett folytatjuk az utat. Néhány száz méter után keresztezzük a Várvölgy és Lesencefalu közötti aszfaltutat. Előttünk már látható a Kő orra.

Szőlőskertek között kezdjük meg a kapaszkodást a tető felé. A fák feletti tisztásról csodálatos panoráma nyílik a Tapolcai-medencére és a tanúhegyekre. Érdemes pár percre megállni, és gyönyörködni a látványban. A pihenő után tovább kapaszkodunk, majd kertek, présházak között haladva érjük el utunk legmagasabb pontját. Innen további emelkedővel, a kék háromszög jelzésű ösvény indul a Kő orra ormára…

Az Országos Kéktúra nyomvonala itt egy darabig még a hegyoldalban tekereg, de  az erdős részen egy fordulóval ereszkedésbe kezd. Alul, az erdőből kiérve, már a Lesenceistvánd feletti szőlőkbe érkezünk. Széles úton érjük el a községet. A falu két pecsételőhellyel is rendelkezik, választható, hol szerezzük be a pecsétet, vagy a Fapados, vagy a Fatehén kocsmában. Lesenceistvándtól már végig aszfaltúton haladunk egészen Tapolcáig.

Először a Lesenceistvánd és Lesencetomaj közötti összekötő úton ballagunk, aztán balra térve keresztezzük a 84-es utat, majd egy forgalmas bekötőúton Tapolca vasútállomás felé vesszük az irányt, ugyanis az állomás közelében, a sarki Lokomotív Büfé teraszán találjuk a pecsétet.

Hossz: 1160 km

Szakaszok: 27 db

Pecsételőhelyek: 149 db

Szintemelkedés: 35.405 m

Szintcsökkenés: 35.198,6 m

Teljesítők száma

(2017. 05. 19-ig): 5863 fő

Céges rendezvények

Magyarország második legmagasabb pontján fekvő Galyatető Turistacentrum vállal céges rendezvényszervezést, csapatépítést, családi összejövetel és ünneplések kivitelezését.

Erdei iskola általános iskolások számára

Szeretettel várjuk az általános iskolás gyerekeket!
A dormitóriumban 31 főt tudunk elhelyezni, a kísérő felnőtteknek fürdőszobás szobát biztosítunk, igény szerint.