OKT

-1248 m

70,7 km

OKT-02

Az Írott-kő csúcsán, a kilátó alatti tisztáson kezdődik az Országos Kéktúra mintegy 1160 km hosszú útvonala, ott, ahol a Rockenbauer Pál Dél-dunántúli Kéktúra ösvénye jobbra a fenyőerdőbe tér. A tisztáson, az esőbeállóban találjuk a két Írott-kői bélyegzőt.

Az Írott-kő gerincén, az osztrák–magyar határ magyar oldalán kezdjük meg az ereszkedést a Vasfüggöny túraúton. Lejtmenettel jutunk el a Hörmann-forráshoz, majd a gyalogúton haladva keresztezzük az aszfaltutat. Ereszkedve érkezünk meg a tisztáson álló Stájerházakhoz. A Vörös keresztnél hat erdészeti út találkozik. Északkelet felé a földút lassan ösvénnyé keskenyedik. Hosszabb séta után érjük el az Óház-tető csúcsán álló kilátót, ahonnan szép panoráma nyílik az alattunk elterülő Kőszegre és az Alpokaljára.

A kilátótól hosszú ereszkedés következik a Hét (vezér)-forrás völgyébe. Közvetlenül a völgy alja előtt ismét rátérünk egy aszfaltútra, és egy rövid lépcsősoron érjük el a forrást. A bélyegző a forrás közelében lévő esőbeállóban érhető el. Elhaladunk a Trianoni kereszthez vezető kék kereszt jelzés balra vezető ösvénye mellett. Rövid sétával a Kőszeg feletti egyik dombtetőn álló Kálvária-templomhoz jutunk. A városba a kálvária stációi mentén meredeken ereszkedő úton érünk le. Kőszeg belvárosában a Kék Huszár Vendéglőben, avagy a Tourinform irodában pecsételhetünk.

Kőszeget az Ólmodi út felé hagyjuk el. A földút először az erdőszélen halad, a keréknyomok egy ideig kanyarogva követik a határt. Rövidesen elhaladunk egy már bezárt katonai objektum

mellett, később útkereszteződésben álló, képes kereszthez jutunk. Innen a Kőszegi-erdőben gyalogolunk, majd balra térve földúton haladunk tovább.

Az Ablánc-patak völgyébe érkezve a völgytalp előtt jobbra, egy ösvényre térünk. Elhaladunk Ilonavár földsánca mellett, aztán visszakapaszkodunk a korábban elhagyott földútra. Elérjük Tömörd szélső házait. Tömördön a templom melletti fedett pihenőhelyen találjuk a bélyegzőt.

A régi országúton folytatjuk az utat a Fenyves-patak völgyén keresztül, át a mezőkön az Ablánc-patak előtti földekig, majd ereszkedve elérjük az Ablánc Csárdát, melynek kerítésén van a kéktúra pecsételődoboz. A malomcsárda után az Acsád és Bük közötti országúton haladunk északkelet felé. Jobbra fordulva megmászunk egy kisebb dombgerincet, keréknyomokra váltunk, majd egy aluljárón „keresztezzük” a vasutat. Ezt követően murvás úton, valamint erdei utakon haladva érkezünk meg a Szeleste előtti mezőkre. Ezeken átvágva érjük el a községet. Szelestén a Máté vendéglő, italbolt a bélyegzőhely.

Elhaladunk a Festetics-kastély parkja előtt, aztán ott, ahol a főút jobbra kanyarodik, mi viszont egyenesen megyünk tovább az Ölbő-Alsószeleste vasútállomás felé vezető aszfaltúton. Az autópálya alatt áthaladva jobbra fordulunk, aztán a síneket követve még nagyjából egy kilométert teszünk meg. Itt jobbra a mezőt keresztező földútra térünk, majd egy bokorsor másik oldalán átvágunk egy kisebb szántóföldön, s a jelzéseket követve érintjük a Lőrinci-erdőt.

Később az Ölbői-Nagy-erdőn keresztül a nyílegyenes úton elérjük a 88-as főutat, balra fordulva a szélén teszünk meg vagy 200 métert, majd egy másik murvás úton haladunk tovább a Váti-erdőben Bögötre. Bögötön két pecsételőhely is rendelkezésünkre áll, egyik az élelmiszer bolt, másik a Polgármesteri Hivatal épülete, utóbbinál a villanyóraszekrényben találjuk a bélyegzőt.

Követve a kék jelzést, hamarosan megérkezünk Csényére. A községet elhagyó keskeny aszfaltút a Sárvár és Ikervár közötti országútba torkollik, ahol jobbra térünk. Néhány száz lépés után pillantjuk meg az út jobb szélén a kis kápolnát, a kápolna előtti kerítésen pedig a kéktúra csényeújmajori bélyegzőjét. Szemben Csényeújmajor épületei látszanak. Még a híd előtt balra rátérünk a Gyöngyös-patak gátjára. A zsilipkapuk előtt egy hídnál balra letérünk, földúton haladunk, majd jobbra fordulunk, és egy csatorna mellett egy másik, alacsonyabb gátra kapaszkodva érjük el Sárvárt. Sárváron a Nádasdy-vár melletti parkban a nyilvános toalett épületének a bejáratában érhető el a kéktúra bélyegző.

Hossz: 1160 km

Szakaszok: 27 db

Pecsételőhelyek: 149 db

Szintemelkedés: 35.405 m

Szintcsökkenés: 35.198,6 m

Teljesítők száma

(2017. 03. 31-ig): 5853 fő

Céges rendezvények

Magyarország második legmagasabb pontján fekvő Galyatető Turistacentrum vállal céges rendezvényszervezést, csapatépítést, családi összejövetel és ünneplések kivitelezését.

Erdei iskola általános iskolások számára

Szeretettel várjuk az általános iskolás gyerekeket!
A dormitóriumban 31 főt tudunk elhelyezni, a kísérő felnőtteknek fürdőszobás szobát biztosítunk, igény szerint.